Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien
Bekas Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien (tengah) bersama Presiden MIC, Tan Sri SA Vigneswaran (dua kanan) beramah mesra dengan sebahagian penduduk setempat ketika sesi walkabout bagi membantu Calon Barisan Nasional, Ramli Mohd Noor yang bertanding pada Pilihan Raya Kecil P.078 Parlimen Cameron Highlands di Tapak Pasar Pagi Brincang, Pahang. foto HAZROL ZAINAL, 16 JANUARI 2019.

CAMERON HIGHLANDS – Meskipun sudah sembilan bulan Pakatan Harapan (PH) menjadi kerajaan namun cara mereka mentadbir negara apatah lagi berkempen dalam pilihan raya masih seperti pembangkang.

Bekas Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, perkara itu dapat dilihat daripada cara mereka mentadbir setiap kementerian dan dasar negara yang masih tidak jelas hingga ke hari ini.

“Cara mereka memerintah pun sama, saya tengok rata-rata boleh menilai sendiri, yang penting sekarang ialah untuk mereka memimpin negara, masa untuk jadi kerajaan.

“Saya tengok kementerian-kementerian kadang-kala tak berjalan, dasar semua tak jelas, jawapan kepada isu-isu di Cameron Highlands pun tak konsisten.

“Jadi, saya tengok tak tahulah sembilan bulan ini, tak kan nak tunggu berapa laman lagi (jadi kerajaan sebenar),” katanya kepada pemberita ketika melakukan walkabout di tapak pasar tani Brinchang hari ini.

Hadir sama Timbalan Presiden MIC, Datuk Seri M.Saravanan mengiringi Hishammuddin bagi membantu calon Barisan Nasional (BN), Ramli Mohd Nor, dalam kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands.

Hishammuddin juga berkata, dengan bantuan rakan komponennya, MIC, beliau memberi jaminan untuk memenangkan calon BN pada 26 Januari ini.

“Calon kita orangnya baik, datang daripada latar belakang sederhana dan mewakili masyarakat Orang Asli yang sebelum ini tiada suara pun dalam Dewan Rakyat.

“Sekarang ini calonnya terbaik, merupakan seorang daripada masyarakat Orang Asli maka kita sama-sama bantu dia memenangkan pilihan raya kali ini,” katanya.

Katanya lagi, pemimpin BN perlu berhenti mencari salah antara satu sama lain dan perlu menerima calon yang telah disepakati dalam pilihan raya kali ini.

“Ini lanskap dan perubahan baharu, ini yang patut kita raikan daripada mencari salah sesama sendiri dan mengeruhkan keadaan hingga berpecah lagi.

“Jangan bagi ruang untuk orang cari makan lagi, yang jadi mangsa ahli-ahli kita di bawah sana.

“Saya di bawah tengok ahli-ahli kita masih lagi bersemangat dan setia kepada parti, masih lagi mengharapkan sesuatu daripada kita,” katanya lagi. – MalaysiaGazette