Dipetik dari Facebook Datin Norhayati Ab Malek

KUALA LUMPUR – Seorang lagi pemimpin Pas hari ini didakwa menunjukkan kemewahan luar biasa apabila didapati menghadiahkan isterinya sebuah kereta Audi Q7.

Difahamkan, pemimpin yang ada jawatan dalam Dewan Ulama Pas Pusat itu berbuat demikian demi menunjukkan rasa cinta terhadap isteri mudanya.

Perbuatan itu tular apabila seorang pelayan Facebook yang menggunakan nama ‘Datin Norhayati Abd Malek’ pada akaun Facebook memberitahu, kereta mewah berkenaan adalah pemberian suaminya.

Dakwa wanita yang juga merupakan seorang usahawan kosmetik itu, kereta berkenaan adalah untuk kegunaannya bersiar-siar dan berkunjung ke rumah rakan-rakannya di ibu negara.

“Kti (Kak Norhayati) dapat hadiah kereta dari En Somi (suami)” diikuti simbol wajah dengan mata lambang hati sebelum menyambung, “Audi Q7… bolehlah merayap rumah Zuraidah Yusof, Asikin Tajul, Saemah Mamat yang duduk area KL,” tulis beliau dalam akaun Facebooknya pada 15 Februari lalu.

Sebelum ini, Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin dikatakan mempunyai beberapa kereta mewah antaranya Porsche Cayman.

Bagaimanapun Hashim yang juga Pesuruhjaya Pas Perlis menafikan dakwaan terbabit dengan berkata kereta terbabit adalah milik anaknya.

Namun hasil siasatan mendapati kereta berkenaan didaftarkan di atas nama Hashim dan bukan anaknya seperti yang didakwa beliau.

Isu berkenaan mula tersebut apabila ada pihak mengesahkan dua saman perangkap had laju menggunakan sistem penguatkuasaan automatik (AES) terhadap Porsche didakwa menggunakan kad pengenalan pemimpin Pas itu.-MalaysiaGazette