KUALA LUMPUR –  Tunku Ismail Sultan Ibrahim membidaskan beberapa laman peminat kelab Johor Darul Ta’zim JDT yang gemar memainkan sentimen membandingkan jurulatih sekarang dan dahulu, Benjamin Mora dan Mario Gomez.

Pemilik JDT itu turut menjawab kritikan jurulatih Melaka United, Eric Williams ke atas Mora yang menyatakan jurulatih itu mungkin tidak akan berjaya jika mengendalikan pasukan lain.

Tunku Ismail yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ) menegaskan, senario itu akan sama berlaku kepada jurulatih seperti Bojan Hodak, Mario Gomez, Fandi Ahmad dan bekas-bekas jurulatih JDT yang lain.

TMJ turut mencabar agar penyokong yang tidak sukakan Mora untuk menguruskan kelab ini dan melantik Mario Gomez serta beliau sedia berundur.

“Saya boleh menerima jika penyokong lawan tidak sukakan JDT. Namun saya kecewa apabila penyokong JDT sendiri yang bertindak terlalu kritikal dan terlalu emosi ke atas prestasi JDT,” katanya ketika mengadakan satu sesi sembang santai bersama peminat-peminat JDT semalam di laman sosial rasmi Facebook Johor Southers Tiger.

Selain daripada TMJ, Benjamin Mora, Alistair Edwards dan beberapa pemain JDT seperti Gabriel Guerra turut menjadi panelis. – MalaysiaGazette