Juan Mata (kiri) dan Andres Pereira.

MANCHESTER – Pemain tengah Manchester United, Juan Mata yang terkenal gemar menulis di blog peribadi tampil dengan pandangn terkini mengenai pasukanya.

Berikut menerusi entri terbaru dari blog peribadi Mata yang bertarikh semalam.

“Hi semua,

Hari ini saya menulis dari Asturias, rumah saya di Utara Sepanyol, di mana saya telah menikmati hujung minggu yang santai dengan kawan-kawan dan keluarga saya. Ia sentiasa baik untuk berehat selama beberapa hari, dan bersama dengan tersayang adalah cara terbaik untuk melakukannya. Selain itu, ini adalah masa yang baik untuk mengumpul beberapa kekuatan menjelang perlawanan dalam bulan ini.

September akan dilalui dengan tujuh perlawanan dalam masa hanya 22 hari. Kami mempunyai permulaan yang sangat baik dalam Liga Perdana dan cabaran kini bukan sahaja untuk mengekalkan tahap yang sama, tetapi untuk melakukan yang sama di semua pertandingan lain juga: Liga Juara-Juara, dan Piala Carabao. Ia adalah maraton bola sepak dan kita boleh membuktikan bahawa kita mempunyai skuad yang penuh dengan pemain yang baik yang bersedia untuk meletakkan kemahiran mereka dalam perkhidmatan pasukan.

Seperti yang anda ketahui, terdapat banyak khabar angin tentang perpindahan di sini dan di sana sebelum berakhirnya pasaran perpindahan. Dalam kes kita, hari ini agak tenang, kerana skuad ditutup dengan kepulangan Zlatan. Saya ingin mengucapkan selamat berjaya kepada Andres Pereira di Valencia, dia adalah pemain yang hebat dan saya berharap dia mempunyai musim yang baik dan para peminat dapat menikmatinya.

Liga Perdana sudah kembali minggu ini dan kami akan memberi tumpuan kepada lawatan kami ke Stoke City, yang selalunya akan menjadi perlawanan yang sukar. Selepas itu kita akan mula memikirkan tentang aksi Liga Juara-juara, yang akhirnya kembali di Old Trafford.

Saya mahu akhiri entri ini sekarang. Saya harap kami dapat memperluas permulaan musim ini untuk beberapa perlawanan seterusnya. Semoga anta melalui minggu yang baik.”

Juan Mata

  • MalaysiaGazette