PULAU PINANG – Seorang pekerja kilang yang dilaporkan dihanyutkan arus deras dalam bencana banjir kilat di Paya Terubong di sini semalam ditemui lemas di dalam sungai berhampiran Bukit Jambul di sini pagi ini.

Mayat Noor Afidah, Yajunas 29, ditemui anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBP) negeri kira-kira pukul 7.45 pagi tadi kira-kira dua kilometer dari tempat dia dilaporkan hanyut.

Dalam kejadian kira-kira pukul 8 pagi semalam, Noor Afidah yang menunggang motosikal dipercayai meredah arus banjir untuk pulang ke rumahnya di Air Itam di sini, namun dia terjatuh sebelum dihanyutkan ke dalam longkang berhampiran.

Kejadian itu disedari orang awam yang kemudiannya melaporkan pasukan bomba dan penyelamat sebelum usaha mencarinya digerakkan sehingga lewat malam tadi.

Dalam pada itu, ibu mangsa, Adisah Jabidi pasrah dengan kejadian menimpa anaknya walaupun mengakui masih terkejut dengan kejadian tersebut.

Menurutnya, kali terakhir dia bertemu anaknya itu adalah sebelum Noor Afidah keluar untuk ke tempat kerja di sebuah kilang di Bayan Lepas di sini pada pagi hari kejadian.

“Pagi itu memang dia lain dari kebiasaan sebab dia meminta saya menunggunya di pintu rumah dan turut melambai-lambai sebelum dia keluar bekerja,” katanya.

Dalam pada itu, Adisah berkata, mereka sekeluarga sudah menuntut mayat Noor Afidah dan akan dibawa pulang ke kampung halamannya di Kuala Kangsar, Perak pada petang ini untuk dikebumikan.- MalaysiaGazette