Menurut Lim Guan Eng, senarai calon DAP adalah muktamad sama seperti diumumkan parti itu minggu lalu sekali gus menafikan beliau akan bertukar ke kerusi Tanjung Bungah untuk berdepan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Teng Chang Yeow.
Menurut Lim Guang Eng, senarai calon DAP adalah muktamad sama seperti diumumkan parti itu minggu lalu sekali gus menafikan beliau akan bertukar ke kerusi Tanjung Bungah untuk berdepan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Teng Chang Yeow.

PULAU PINANG – Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menafikan desas-desus akan berlakunya pertukaran kerusi yang ditandingi parti itu di negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Menurut Ketua Menteri Pulau Pinang berkenaan, senarai calon DAP adalah muktamad sama seperti diumumkan parti itu minggu lalu sekali gus menafikan beliau akan bertukar ke kerusi Tanjung Bungah untuk berdepan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Teng Chang Yeow.

Ujarnya, calon DAP, Zairil Khir Johari akan tetap menentang Chang Yeow di kerusi berkenaan manakala beliau pula akan mempertahankan Parlimen Bagan dan DUN Air Putih.

“Tidak ada perubahan calon DAP sebab kita yakin semua calon kita boleh menang di kerusi masing-masing,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Sebelum ini, wujud desas-desus Guan Eng akan bertukar ke kerusi Tanjung Bungah sekali gus berdepan Chang Yeow yang diibaratkan lawannya yang setara.

Chang Yeow sebelum ini bertanding di Padang Kota pada PRU-12 dan Bukit Tengah (PRU-13) namun tewas pada calon DAP.

Sementara itu, Guan Eng berkata, DAP mempunyai strategi politik tersendiri dalam memastikan kemenangan termasuk di lapan kerusi yang didakwa disasarkan untuk dirampas BN. – MalaysiaGazette