Saifuddin Nasution Ismail
Saifuddin Nasution Ismail

KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata tidak menjadi kesalahan untuk calon-calon yang bertanding dalam pemilihan parti itu bulan hadapan untuk menggunakan idea kreatif dan media baharu untuk berkempen.

Beliau bagaimanapun mengingatkan calon agar tidak menawarkan sebarang bentuk habuan atau membuat ugutan terhadap anggota yang layak mengundi bagi meraih sokongan mereka yang sekali gus akan merosakkan prinsip demokrasi dalam parti itu.

“Ia (kempen melalui media sosial) bagi pemilihan ini (secara) cukup kreatif, selagi mana tidak melanggar undang-undang berkempen ia bukan satu kesalahan bagi saya.

“Apa yang tidak boleh adalah kempen berbentuk memberi tawaran serta habuan yang boleh menyebabkan proses demokrasi itu bertukar menjadi kotor,” katanya ketika ditemui pemberita di ibu pejabat parti itu di sini, hari ini.

Saifuddin Nasution diminta mengulas tindakan segelintir calon yang bertanding dalam pemilihan parti kali ini yang menggunakan media sosial bagi berkempen mendapatkan sokongan.-BERNAMA