Pasukan Uranus dari Malaysia ketika berasksi dalam acara kelas Racing memulakan perlumbaan pada hari pertama Kejuaraan Regatta Antarabangsa Diraja Langkawi ke 17 di Royal Langkawi Yacht Club, Langkawi. foto SYAFIQ AMBAK, 8 JANUARI 2019

LANGKAWI – Disebalik masalah teknikal dan peralatan, pasukan Angkatan Tentera Laut, Uranus hari ini bangkit dari kehampaan.

Memasuki hari kedua kategori Racing pada Kejohanan Regatta Antarabangsa Langkawi (RLIR) 2019, Uranus terus kehadapan memberikan saingan.

Uranus yang dikendali Mohd Masyuri Rahmat hari ini meraih tangga ketiga kategori Racing dengan 12 mata di hadapan pasukan kedua ATM, Zuhal dengan 13 mata.

MGF08012019_REGATTAR24
Ketua pasukan Uranus, Mohd Masyuri Rahmat bercakap kepada media pada hari pertama Kejuaraan Regatta Antarabangsa Diraja Langkawi ke 17 di Royal Langkawi Yacht Club, Langkawi. foto SYAFIQ AMBAK, 08 JANUARI 2019

Kedudukan keempat milik SCS Janda Baik juga dengan 13 mata.

“Kita ada layar tambahan dan alat ganti kita daripada pasukan lain. Kita hampir putus asa, dan dapat jumpa dengan Team Hollywood dan sanggup beri alat ganti tersebut untuk kami berlumba hari ini.

“Keadaan angin agak membantu, kami bersaing dengan Janda Baik. Kami kehilangan layar pada perlumbaan kedua hari ini dan SCS Janda Baik hilang layar pada perlumbaan ketiga hari ini,” katanya ketiak ditemui media di Royal Langkawi Yacht Club (RLYC) sebentar tadi.

MGF08012019_REGATTAR09
Pasukan Uranus dari Malaysia ketika beraksi dalam acara kelas Racing memulakan perlumbaan pada hari pertama Kejuaraan Regatta Antarabangsa Diraja Langkawi ke 17 di Royal Langkawi Yacht Club, Langkawi. foto SYAFIQ AMBAK, 8 JANUARI 2019

Semalam, Uranus menghadapi masalah di bahagian kain layar ketika sesi pemanas badan sebelum isu teknikal berganda menghantui mereka pada dua perlumbaan.

Untuk rekod, Uranus di tangga kelima semalam pada hari pertama persaingan. – MalaysiaGazette