Masakan Arab di Restoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur. foto AFFAN FAUZI.

KUALA LUMPUR – Tercari-cari hidangan makanan Arab sebenar?

Restoran makanan Arab memang sudah banyak di negara ini namun ada antaranya seakan-akan tidak asli lagi kerana tidak dimasak menggunakan resipi negara Asia Barat itu sendiri.

Namun bagi mereka yang gemar rasa autentik masih terpelihara boleh mencuba di Arabella Restaurant Western & Arabic Food Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Makanan Arab yang disediakan pasti memenuhi selera para peminatnya.

Mandy Lamb antara menu  di Restoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur. foto AFFAN FAUZI.

Pelbagai menu seperti Mandy Lamb, Beriani Lamb Shank, Maklobah Chicken, Mansaf Mix Seafood, Khas-Khas Kebab dan minuman jus buah-buahan disediakan.

Antara makanan Arab di Restoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur. foto AFFAN FAUZI,.

Malah selepas makan hidangan Kopi Turki juga disediakan.

Kopi Turki juga disediakan diRestoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur baru-baru ini. oto AFFAN FAUZI.

Menurut pemiliknya, Mohd. Khairul Kabir, pihaknya mengutamakan keasliaan menu Arab melalui tukang masak khas disediakan.

Pemilik Restoran Arabella, Mohd Khairul Kabir sambil ditemani isterinya, Faizah Md Shafii (kanan) di Restoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur baru-baru ini. foto AFFAN FAUZI.

Malah, katanya, tidak ada satu pun makanan disediakan menggunakan perasa tiruan.

Makanan masakan Arab di Restoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur baru-baru ini. foto AFFAN FAUZI.

Selain makanan Arab, restoran itu juga menyediakan makanan Barat.

Seorang kakitangan restoran menunjukkan kemahiranya memasak di Restoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur baru-baru ini. foto AFFAN FAUZI.

Selain menu yang lazat, lokasi restoran yang terletak di No. 28, Jalan Nagassari, Ground Floor, Bukit Bintang itu juga selesa.

Pemilik Restoran Arabella, Haji Mohd Khairul Kabir sambil ditemani isterinya, Faizah Md Shafii (kanan)  di Restoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur baru-baru ini. foto AFFAN FAUZI.

Dengan suasana seakan khemah mewah Arab dan privasi, sesuai membawa keluarga dan rakan-rakan niaga untuk jamuan makan malam.

Suasana da privasi di Restoran Arabella, Bukit Bintang, Kuala Lumpur baru-baru ini. foto AFFAN FAUZI.

Tidak hairanlah saban malam terutama malam Jumaat, restoran ini dipenuhi dengan pelanggan termasuk warga Arab yang bekerja di negara ini berkumpul sambil menjamu selera.

Info mengenainya boleh didapati di laman web www.arabellabb.com, facebokk di Arabella Restaurant dan Instagram di ArabellaBukitBintang.

Restoran yang sama boleh dihubungi di talian 013- 375 0750 atau 03- 2110 3259.- MalaysiaGazette

VIDEO BERKAITAN: