Liew Chin Tong
Liew Chin Tong

PONTIAN – Sebaran dalam media sosial bahawa Timbalan Menteri Pertahanan, Liew Chin Tong akan bertanding di kerusi Parlimen Tanjung Piai adalah berita palsu.

Ketika ditanya mengenai sebaran berita itu, Chin Tong yang juga Pengerusi DAP Johor menafikannya, malahan meminta supaya jangan menyebarkan berita palsu.

Ditanya Sinchew Daily sama ada DAP akan menyertai pilihan raya kecil yang bakal dijalankan, Chin Tong berkata, seorang perbincangan tentang pilihan raya tidak dijalankan pada masa ini sebagai tanda hormat kepada penyandang kerusi Parlimen Tanjung Piai, Datuk Dr. Md. Farid Md Rafik yang meninggal dunia.

Dalam pilihan raya lalu, Chin Tong kecundang semasa mencabar Datuk Seri Wee Ka Siong, kini Presiden MCA, di kerusi Parlimen Ayer Hitam di Johor.

Sementara itu, Pengerusi MCA Tanjung Piai, Datuk Wee Jeck Seng dan Timbalan Presiden MCA, Datuk Mah Hang Soon juga tidak memberi ulasan tentang pilihan raya kecil untuk menghormati Allahyarham Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Jeck Seng ketika dihubungi China Press bagaimanapun memberitahu bahawa beliau mengenali ibu kepada Md. Farid yang merupakan Ketua Wanita UMNO Tanjung Piai sebelum menyertai Bersatu. – MalaysiaGazette