Teo Nie Ching

SELAYANG – Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching berkata, beliau akan kehilangan kepercayaan pengundi jika kerajaan tidak dapat mengotakan janji dalam manifesto untuk mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC).

Katanya, keadaan itu juga bermakna beliau boleh “henti bekerja dan balik ke rumah” jika UEC tidak diiktiraf.

Nie Ching juga meminta diberi lebih banyak masa selain memohon kesabaran orang ramai dalam soal itu terutamanya kerana pengendalian isu iu tidak menepati jangkaan pihak berkenaan.

Beliau dipetik Nanyang Siang Pau sebagai berkata demikian dalam satu sesi dialog mengenai Bajet 2020 anjuran DAP cawangan Selayang Jaya.

Program itu turut dihadiri Setiausaha Politik kepada Menteri Kewangan, Tony Pua yang juga Ahli Parlimen Damansara.

Nie Ching berkata, beliau akan terus berusaha dalam soal pengiktirafan UEC kerana ia sesuatu yang dijanjikan Pakatan Harapan dalam manifesto pilihan raya.

Sementara itu, Nanyang Siang Pau juga melaporkan, 70 peratus orang yang bertanya dalam majlis itu bersoal mengenai isu pengenalan tulisan Jawi dalam subjek Bahasa Melayu.

Kehangatan isu itu juga menimbulkan pertelingkahan kecil antara dua orang peserta program dialog yang memegang pendirian berlainan. – MalaysiaGazette

11 Komen

  1. Balik la.nk melingkup apa pun ada kami kisah.sijil haprak tu nk iktiraf.lahanat betul cina dap ni.

  2. silakan balik. balik China terus. kami tak perlukan orang-orang macam kau dan cauvinis yang lain.

  3. Murid2 cina bersusah payah mengikuti aliran pembelajaran yg ditetapkan oleh kerajaan, tiba2 mereka yg lain nak perolihi/pengiktirafan sijil UEC dengan senang.

    BERAMBUS LER……

  4. Bagus Mszlee pun dah letak jawatan sebagai tanda boikot UEC. Kalau boleh keluar terus dari PH.

  5. Kepetingan kaum cina ko ikut manifesto. Ptptn… Hrga minyak turun tak… Tol mansoh. Tak? Ko ni lebih baik letal jawatan lah

  6. Menteri Pelajran letak jawatan timb menteri punkena letak jawatan supayasenan PM lntik Mp dan TMP baru kedua dua nya. Cadang LKS dilantik MP baru dan DONG boleh potong Gajah.

  7. TAJUK UTAMA APA CERITA PON,HAPUSKAN SEKOLAH RASIS VERNAKULAR..
    LAW KERAJAAN TAK MAU IKUT KEHENDAK MELAYU,KITA TURUN SELURUH NEGERI…
    BOLEH SATU HATI SEMUA ORANG MELAYU..⁉️MINTA TOLONG NGO GERAKKAN…SELAGI UJUD SEKOLAH2 VERNAKULAR,TAK AKAN ADA PERPADUAN.
    MEREKA BANGSAT2 NAK PERTAHANKAN HAK KAUM MERAKA,TAK SEDAR DIRI INI TANAH ORANG MELAYU,KAMPUNG ORG MELAYU,HIDUP MATI ORG MELAYU D SINI.
    JIKA MEREKA NAK JUGA,PERGI BALIK NEGARA ASAL MOYANG MEREKA..DI PERSILAKAN BANGSAT2 TU KELUAR..

  8. Lu mintak taiwan itraf itu sijil.lu irg dwgil ka bodoh ka .klu lu belajar memandu nak test lesen lu pegi pejabat tanah bleh ka…mana negara lu angkat itu sukatan pelajaran itu negara saja bleh iktrak.lu kera dgn malasia lain negara ka byar lu punya gaji…memang elok lah lu balik rumah tidur.

  9. Istimewa sangatkah tulisan cina, bahasa cina, UEC ni? rasis dan DAP berpisah tiada!

    Jom semua pakat ramai2 boikot kedai2 dan produk2 DAP!

Comments are closed.