Datuk Ir Dr Badhrulhisham Abdul Aziz.

KUALA LUMPUR – Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) hari ini mengucapkan tahniah kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin atas pelantikan beliau sebagai Perdana Menteri Kelapan dan mengangkat sumpah jawatan itu semalam.

Presiden Berjasa Datuk Dr Ir Ts Badhrulhisham Abd Aziz berkata semoga dengan pelantikan beliau akan dapat menamatkan kemelut politik yang berpanjangan selama seminggu ini.

“Berjasa berdoa semoga Allah SWT memberi hidayah-Nya kepada (Tan Sri) Muhyiddin Yassin untuk memimpin Malaysia ke arah negara yang aman, makmur dan stabil dengan identiti negara.

“Di samping itu, Berjasa mengharapkan Perdana Menteri akan membentuk sebuah Kabinet yang terdiri daripada pemimpin yang berintegriti dan berwibawa serta berjiwa rakyat yang mampu memikul tanggungjawab dan mengangkat agenda negara ke hadapan,” kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Melalui kenyataan itu, Berjasa turut melahirkan rasa bersyukur dan menjunjung kasih kepada Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah di atas segala budibicara, tindakan dan keputusan Seri Paduka yang mencerminkan keperihatinan, kebijaksanaan dan keadilan sebagai Ketua Negara yang disanjung rakyat.

“Kepada kita semua rakyat Malaysia, semoga kemelut politik yang berlaku selama seminggu ini dijadikan pengajaran berharga kepada kita untuk menginsafi dan menghargai peranan penting Raja-raja dalam pentadbiran negara.

“Berjasa menyeru kita semua, pada masa hadapan, memberi pertimbangan yang bijak dan sewajarnya dalam melantik pemimpin yang benar-benar layak dan berwibawa untuk memimpin negara, tidak memberi ruang kepada mereka yang hanya memikirkan agenda peribadi dan ketaksuban parti sehingga mengakibatkan krisis politik berlarutan yang merugikan rakyat jelata,” tambah beliau lagi.- MalaysiaGazette