Willian

LONDON – Chelsea memberi mimpi ngeri berterusan buat Liverpool untuk mara ke suku akhir Piala FA di Stamford Bridge awal pagi tadi.

Gol Willian dan Ross Barkley itu menghadiahkan kekalahan ketiga dalam empat perlawanan buat Liverpool yang memberikan skuad kendalian Frank Lampard kemenangan amat diperlukan di Stamford Bridge hari ini.

Liverpool ketika ini hanya memerlukan empat perlawanan untuk meraih gelaran liga buat kali pertama dalam 30 tahun dengan kelebihan 22 mata di persada Liga Perdana Inggeris.

Namun kempen mereka boleh tamat lebih awal kecuali dapat menukar kekalahan 1-0 pada pusingan pertama ketika berdepan Atletico Madrid dalam Liga Juara-Juara minggu depan.

Jurgen Klopp membuat tujuh perubahan terhadap skuad Liverpool yang tewas buat pertama kali dalam 45 saingan Liga Perdana berdepan Watford awal pagi Ahad lalu

Juara Eropah itu kekal bernafsu mencari kemenangan untuk mencipta trebel tetapi dinafikan dengan kepulangan Kepa Arrizabalaga di gawang Chelsea yang menyelamatkan cubaan Sadio Mane. – MalaysiaGazette