Selepas 21 tahun memperjuangkan keadilan untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim, kira-kira 200 ahli PKR dari Cabang Tanjung Karang mengumumkan keluar parti, hari ini.

Jurucakap kumpulan itu, Zainal Abidin Abdul Samad mendakwa, tindakan berundur daripada parti itu kerana mereka hilang keyakinan dan kecewa terhadap kepimpinan Anwar.

“Beliau telah gagal memacu dan mengendalikan parti ini sebagai seorang presiden. Lebih buruk lagi apabila setelah kami memperjuangkan beliau untuk dibebaskan dari penjara.

“Kemudian mengharapkan beliau dapat memacu parti ini ke arah yang lebih baik lagi, tapi kami melihat beliau gagal.

 

10 Komen

  1. Perjuangan yg sia2 selama 20 tahun lebih… Baru nk tersedar…. Anwar mempergunakan penyokong dan rakyat ja… Xde ciri2 pemimpin pon….

  2. Kenapa penyokong Anwar ni susah sangat nak faham dan percaya..allah swt tu maha adil…dah 20 tahun..memang rezeki nak jadi PM dia tu dah di tarik balik oleh allah swt atas sebab yg sudah kita ketahui…jadi sudah2 lah mendewa-dewakan..berhenti lah bermimpi.

  3. Sudah2lah tu…x penat ker….cukup2lah tu memperjuangkan individu…skrg ni bermuhasabahlah…negara kita sedang diperhatikan dunia luar….malu,malu…..

  4. Ibarat pokok getah dan sawit tua tak ada hasil nya walau pun di taruh baja…..mak jln penyelesaian tebang dan tanam semulA.

  5. Muhasabah diri.
    Bila sudah menjadi kerajaan sepatutnya Pkr, Amanah Dap menjaga kerajaan agar menjadi kuat.. ini tidak depa duk cucuk punggong Tun agar turun jawatan serah kepada Anwar padahal Tun jadi Perdana Menteri belum pun sampai 2 tahun..
    Mat Sabu, Khalid Samat pun hangin semacam semasa mesyuarat Majlis Presiden.
    Mat Sabu kata dia sanggup turun dijalanan lagi.. SILA KAN LAH MAT…??
    Apabila dah melepas semua menyesal tak sudah pujuk Tun M balik.
    Huhuhuhu..

  6. Lari dari perjuangan asal dan asyik bergaduh sesama sendiri menjadikan asbab hilang sokongan..

  7. Tidak perlu bubar perleman, ttpi wajib bubarkn semua parti, krna parti2la warga M’sia telah berpecah,hati menjdi masam, hati penuh dengki, dsbgainya,, lantaran itu, sgt2 wajar jika parti di bubarkn dgn kadar sgra. Terang lagi bersuluh, mlayu berpecah di sebbkn parti….
    .i

  8. anwar pun patut juga letak jawatan kalau dia mengaku dah tak sesuai lagi dalam perjuangan. beri peluang pada orang lain yang lebih muda dan berkelayakan mengikut peredaran zaman. itu pun kalau dia fikir parti untok rakyat. berbeza kalau parti untok diri sendiri. mati anwar matilah parti

Comments are closed.