TERKINI : Muhyiddin PM Untuk ‘Orang Melayu Sahaja atau Rakyat Malaysia?’ – Saifuddin Nasution

Bekas Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP), Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail berkata, punca utama kerajaan Perikatan Nasional (PN) menunda tarikh persidangan Dewan Rakyat adalah tanda Tan Sri Muhyiddin Yassin kini berdepan kesukaran.

Menurut Setiausaha Agung PKR itu, Perdana Menteri kelapan itu dilihat menghadapi kesukaran kerana masih belum memutuskan senarai Kabinet baharu kepada umum. “Saya faham kesukaran yang beliau (Muhyiddin) alami sekarang.

Untuk menubuhkan jemaah menteri sehigga membawa kepada penangguhan Dewan Rakyat daripada 9 Mac ke 18 Mei, itu adalah gambaran yang menunjukkan beliau sukar untuk menjalankan proses kelompok yang pelbagai.

“Apa lagi rakyat sedang ternanti-nanti rupa sebuah kerajaan di mana wakil daripada bukan Melayu itu sangat kecil,” katanya kepada media selepas menghadiri majlis apresiasi di kementerian itu hari ini.

3 Komen

  1. Rilex laaa…dulu masa kerajaan PH menang pun tunggu 2 bulan baru nak bersidang.

  2. Anjing2 yg telah selesa bersekongkol dgn Puak2 kapir harbi mmng xtau yg tanah ini Persekutuan Tanah Melayu bkn untuk mereka yg menghina org2 Melayu Dan Islam.. Puak ini di a akan fasik atau munafik

  3. Diam la ko bodoh!…biarlah PM baru menjlnkan amanah yg diberikan…ko tu apa pun x bleh…agama Islam kena kutuk pun diam mcm KAYU!

Comments are closed.