Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim

KUALA LUMPUR – Presiden PKR mahu kerajaan lebih berani menggunakan seluruh dana yang ada bagi mengenalpasti keperluan semua lingkungan yang terkesan dengan Covid-19.

Datuk Seri Anwar Ibrahim mendesak satu langkah tegas dan mahu kelompok berpendapatan rendah seperti nelayan, petani peniaga kecil turut diliputi.

Beliau juga menyelar langkah kerajaan membenarkan orang ramai mengeluarkan wang sendiri dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dengan mempertaruhkan risiko masa depan mereka.

“Rangsangan ekonomi mesti, mesti, mesti dan segera tampung golongan susah miskin hari ini seperti petani nelayan dan pekebun,” ujarnya dalam rakaman di media sosialnya hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai perkembangan Covid-19 termasuk melanjutkan tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sehingga 14 April ini.

Bagaimanapun Anwar bersetuju dengan pelanjutan PKP dan mahu rakyat mematuhi demi kebaikan bersama.- MalaysiaGazette

9 Komen

  1. Kalau kita rasa kita dah pandai, sebenarnya ada orang yg lebih pandai dari kita. Jadi janganlah kita suka menunjuk-nunjuk pandai tanpa diminta. Nanti kita sendiri yg malu.

  2. Meroyan lagi. Dok rumah diam diam daa. When you had your chances… Hang bubuh celah mana??? La kalut dok menyalak. Dgn Tun penakut habih.. Semua pun kecut… Cukup cukuplah kemaruk nak jadi pm tuuu

  3. Ada sape2 yg boleh dengar, percaya ckp dia ni ke… cuba ingt2 kn kalau dia ni ckp pasal ekonomi… atau ilmu temberang dia ni. TM pun reject bulat2 idea ekonomi jahanam dia ni tahun 97′.

  4. Nuar ko tak pyh nk myalak lh..ko mmg mp bodoh lh…zaman ko apa bnda tak buat, tapi bila zaman kjaan pn, ko myalak mcn anjing, dah lh ko duk myalak..pm skrg byk sgt bg bntuan utk rakyat, bru 1 bln tak smpai, byk pkara dah bg kat rajyat..zaman puak2 ko apa yg puak2 ko bg utk rakyat..dah lh ko myalak ya. Pm bg kelongaran utk kluar kn kwsp, bkn wjid, siapa2 yg tak mahu kluarkn, itu tak ada paksaan , so itu bkn jadi mslh bro…ko tak pyh nk main isu ya..stu lg duit yg puak2 ko jual aset ngra berpuluh2 bilion mna pergi..tabung hrpan mna pergi duit..hancur di buat nya tak smpai 2 tahun tadbir ngra..bodoh punya puak2 anjing ni..

  5. Masa PH memerintah, byk bantuan2 utk petani, nelayan dan peneroka2 dinafikan dan disekat. Masa tu takde pulak Mangkuk ni bising. Sibuk je nak ambil alih kuasa jadi Pm. Rakyat semua dah muak dgn Mangkuk Hayun ni. Tiba2 je bertukar nak jadi Avengers. Lebih baik tengok Cerita Tamil dari tengok Mangkuk WalJuburi ni. Ptuiii

Comments are closed.