Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad berjalan keluar selepas hadir ke Mesyuarat Pimpinan Tertinggi Pakatan Harapan (PH) di Ibu Pejabat PKR, Petaling Jaya, Selangor. foto AFFAN FAUZI, 09 JUN 2020.

PETALING JAYA – Majlis Pimpinan Pakatan Harapan (PH) akan memuktamadkan keputusan mengenai usaha mengambil alih kerajaan kini yang diterajui Perikatan Nasional (PN) dalam tempoh seminggu ini.

Menurut kenyataan bersama kelima-lima pemimpin parti komponen PH, perbincangan mengenainya hari ini berjalan lancar tanpa sebarang perbalahan dan perbezaan pendapat.

“Mesyuarat hari ini telah menyaksikan perbincangan secara menyeluruh tentang pendirian setiap parti dan menampakkan kemajuan yang amat positif.

“Proses memuktamadkan segala keputusan akan dilakukan dalam masa seminggu ini,” katanya kenyataan bersama hari ini.

Terdahulu, Tun Dr Mahathir Mohamad hadir ke ibu pejabat PKR di Merchant Square, di sini bagi mengadakan pertemuan tertutup dengan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bermula jam 3 petang tadi.

Antara yang hadir ialah Presiden Amanah, Mohamad Sabu; Presiden Warisan, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

Mesyuarat yang berlangsung kira-kira tiga jam itu bagaimanapun belum mempunyai sebarang kata putus, bahkan Mahathir bersikap berdiam diri apabila ditanya pemberita ketika beredar pada jam 6.20 petang tadi.

Spekulasi PH cuba merampas Kerajaan Persekutuan bertiup kencang sejak beberapa minggu ini, khususnya dari segi jumlah sokongan Ahli Parlimen didakwa mengatasi Kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Sebelum ini, tersebar gambar pertemuan pemimpin Amanah, DAP dan Warisan bersama Mahathir namun tidak disertai oleh mana-mana pemimpin PKR. – MalaysiaGazette

42 Komen

  1. Alhamdulillah, makin jelas kelihatan apa yg tersirat, sifat2 dikalangan mereka ini.. celik dan perhatikan wahai rakyt sekelian dikalangan mereka2 yg ada tokong dlm hati…

  2. Minggu depan ia. Tapi asanya minggu depan PKR akan buat PC nengambil alih kerajaan Tanpa Tun Madey. PKR akan dusuk di Blok berkecuali dan berkerjasama dengan PN. TAK CAYA TUNGGU.

  3. Rampas. Jangan tak rampas. Lepas tu tak larat. Letak jawatan. Huru hara seluruh negara. Keluar masuk parti. Tun punya MP ada 5. DSAI mahu ka bekerjasama dg Tun yg telah jahanamkan kerajaan PH? Nampaknya gila talak PH dah sampai kemuncak. Harap institusi raja tak biarkan negara huru hara akibat pemimpin gila talak dan gila kuasa. Rakyat dah mahu keluar drp bencana covid19. PH nak hidangkan huru hara politik pula.

  4. Kumpulan gila kuasa tamak harta… Tak habis2 nak menyusahkan rakyat malaysia…. Kepada rakyat anda dh lihat sendiri sikap gila kuasa….

  5. Ada hati nak rampas pentadbiran PN di Putrajaya, ini satu penderhakaan kepada Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong…pergi mampos Tun M serta PHancing dan konco-konconya…

  6. Ooh ingatkan nak ambil alih. Rupanya “keputusan memutamadkan” Ok lah. Apa apa lah asalkan atuk dan anon boleh tidur lena malam ni. Si atuk tentu paling gembira dapat menipu pm duduk tepi bersila sekali lagi.

  7. Raja raja sila bertindak, kerana ketamakan dan sikap gila kuasa yg ada pd individu yg punya pengaruh dan kuasa bakal mengheret negara kekancah ketidakstabilan baik dr segi ekonomi, politik dan ketidakstabilan sosial. Kami rakyat biasa tak punya kuasa dan harta untuk melawan mereka, kepada raja tempat kami bernaung untuk memohon prtolongan.

  8. Pakatan Harammjadah….menyusahkan rakyat, masa ada kerajaan x buat kerja p letak jawatan sampai jatuh kerajaan….

  9. Macam tu lah perangai PEMIMPIN MUNAFIK yg sentiasa cari jalan nak rosak kan segala kebaikan yg PN dah buat. Rakyat dah meluat pun tak peduli.. Kurang ajar punya pemimpin yg dah tak berfungsi ni.

  10. Macam menarik je, tengoklah nanti macam mana, difahamkan PM punyai kuasa untuk bubarkan perlimen, sama2 tunggu?

    Sepanjang 100 hari Din Pagoh menjadi PM telah menonjolkan kredibiliti dan telah berjaya menangani wabak COVID-19. Demi rakyat beliau kini dalam proses mengembangkan, membuka ekonomi seluas2nya!

    MN & MP2 yang menyokong PM Din Pagoh diminta bersiap siaga!

  11. Marah betoi hampa kat PH noh. Seronok aku baca komen hampa. Paling win…PH = pakatan haramjadah..kikiki

  12. PH tidak boleh tanggoh lagi jika betul betul mahu mandat rakyat dikembalikan. Jika tidak tunggu PRU15, tidak perlu kerana PH diyakini rakyat untuk mentadbir negara. Segala yang bermain dimedia sosial sekarang tidak mewakili kehendak rakyat sebenar, cuma mainan askar upahan pn untuk takutkan rakyat. Dengan begitu banyak sogokan jawatan kepada MP, PN masih tidak mempunyai bilangan kerusi parlimen adalah tanda rakyat tidak yakin dengan pn.

  13. Boleh tengok puak ni kena kencing dengan Mahathir buat kali ke 10. Anwar, DAP dan PAN tak berani nak bangkitkan yang ni — bab Mahathir tidak tunai janji untuk serah jawatan kepada Anwar. Sebaliknya, pergi letak jawatan dan jatuhkan kerajaan PH.

    Tapi punya penakut puak ni, sanggup terima untuk di tipu sekali lagi oleh Mahathir. Apalah punya BINGAI! HAHA!

  14. Dulu ada kuasa sebagai KERAjaan pi letak jawatan, aku rasa orang tu dah nyanyuk tak pun gila babi. Lama2 orang pun naik menyampah dgn pee h ni. Jangan harap dapig nak berkuasa semula. Jahanam la hangpa punya pakatan

  15. Tidak perlu tunggu minggu depan, mesti keputisan dah bocor minggu ini juga, kita tengok siapa yang cakap belit-belit dulu.

  16. Yg jadi hairan selepas mesyuarat tun x nk jawab pertanyaan wartawan ,mungkin masa mesyuarat tiada sokongan untuk dia jadi pm kot

  17. Dlm komplot jahat ini, kita nanti blh perhatikan drama sape main buntut sape, utl merebut kuase. Tapi jelas yg akan untung dari kemulut ini ialah Gone End

  18. Sebenornya diaorg pelahap2 kuasa yg mbuat pjumpaan tu semlm , masih tidak lg dapat kata putus muktamad coz ‘ bapa perpecahan umat melayu tu still nk bkuasa penuh samada dia ataupun boboi nya itu dlm ph… Itu yg semua kuar duk diam mbisu….
    Tak yah lh nk mnakut2kn rakyat atau kj pn dgn korang punya muslihat yg tak kesampaian itu….
    Woiiii…rakyat malaysia mmg sedang menunggu cepatnya bubar parlimen dn pru 15….

  19. kalau orang rampas bini kita. kita diam je. baru orang puji kata baik dan sabar. kalau orang ambil harta benda kita. kita biarkan. orang akan puni kata sabar dan baik. itu lah kehendak sebahgian manusia perampas penyamun. . kalau melawan akan jadi penderhaka negara. akan jadi orang penjenayah. tak bersyukur.

  20. Musa… tp kes PH ni mcm laki kata dah amik la bini dia, dia dah xmau. Amik la harta benda dia, dia dah tau mau. Dia lepas semua masa letak jawatan. Alih2 bila org dah jaga bini yg ritu dia tak mau, dah guna harta dia tak mau, dia pulak nak rampas balik. Tau org camni kita gelar apa Musa? GILA TALAK

  21. Ha … PH, PH … KITA TENGOK SIAPA YG KENA … DASAR HIDUNG TAK MANCUNG, PIPI TERSORONG-SORONG …

  22. hahaha pasal apa nak rampas kalau tok wan resign dan lepaskan kerajaan pada puak lain..

  23. Kita org melayu jngan lupa apa yg mahathir kata dkt org melayu..melayu pemalas n melayu bacul…x guna skong org mcm ni..

  24. Mesyuarat berjalan lancar?
    Apa kejadahnya lancar jika langsung tak boleh bagi kata putus walaupun selepas 3 jam berbincang.

    Lancar apa?
    Lancau ada…sebab indah khabar dari rupa.

  25. Sudah sebulan memaklumkan nak rampas kuasa dengan 129 mp.Tak usah dihebohkan .datang ke dewan rakyat terus buat undi tidak percaya,itupun jika speaker izinkan.jangan lupa umno bn pas sudah lama bersedia mahukan parlimen dibubarkan.minggu depan juga PM boleh menasihati YDPA untuk membubarkan parlimen dan PRU15 diadakan seluruh negara.#ADABERANIKAH#?

  26. Tunggu masa je ni nak karamkan kapal org asing yg berlabuh di sabah…cepat lah PRU15.

  27. PH NI NAK JAWATAN JER
    KERJA TAK JALAN PUN, SEMUA GILA KUASA NAK NAK ATUK TUA YANG NAK M*NP*S NI.
    NI KALAU PH MEMERINTAH MAU SEMUA DIJUAL,KES COVID TAK DAPAT KAWAL,DAP MAKIN BERKUASA DAN MELAYU MAKIN DITINDAS..
    CUKUP2 LA ATUK, BUAT LA AMALAN SEBANYAKNYA.
    BAGI SAYA PN SUDAH CUKUP TERBAIK UNTUK MEMERINTAH PASA MASA DAN SAAT INI.
    JANGANLAH BAHI PH PERINTAH NEGARA MALAYSIA YANG SEMUA CINTAI INI LAGI.
    #LENYAP PHDAPDIMALAYSIA.

  28. Kerajaan PN Komponen MN, BN dan PBS yang ada sekarang dah bagus apa lagi yang nak pilih lain. Kerajaan PH dah terang2 dah semua tahu belangnya. Kalau PH ni juga, apa nak ikut pergi terjun ke laut ke? Panjangkanlah AKAL yang AlLLAH telah kurniakan……!

  29. Ponggah..meme teruk atok kali ini pasai ketamakan kerakusan kuasa famili planing.
    #deep

  30. kita tengok lagi skali bingai bingai akan di game over TM…Terbaik TM , game over kali ni minta TM bungkus n tanam terus Pakaton Haranjadah ni…

  31. Dua ekor mahkluk ni sepatutnya tak wujud dikalangan Maknusia.. Sepatutnya wujud dikalabgan binatang dirimba.. Berebut jadi raja rimba.. Berbunuh sesama sendiri.. Binatang hanya ada nafsu untuk makan sex dan berkuass.. Merompak harta rimba sambil memijak kawan sendiri untuk terus hidup.. Berkeliaran dengan mulut berdarah buntut bertahi.. Berkawan dengan Babi hutan sebagai peneman dan habuan makanan bila lapar.. Ini dikatakan MAKNUSIA bersufat BINATANG hidup dalam rimba tak ada hukum hakam.. Halal haram dijetepijan.. Janji untuk terus hidup dalam rimba.

  32. semua yg dalam pakatan haramjadah adalah lebih teruk daripada BINATANG,
    langsung xpikir masalah rakyat,
    langsung xpikir ekonomi negara,
    langsung xpikir kestabilan negara,
    pakatan haramjadah mmg cilaka

  33. Is it a sin to live every single before marriage catholic

    how much does the Bible say about living together before marriage?

    In a couple of weeks, Bishops from the world over will travel to the Vatican for a synod on the family, And many religion experts have suspected that Francis may push for less harsh rules on issues such as divorce and cohabitation. Our exposure to young adults leads us to doubt the claim that they are living in sin. Living together before marriage also naturally encourages selfish treatment [url=https://ukrainianwomenonlinedating.blogspot.com/2019/06/2-stereotypes-and-2-truths-about.html]russian dating[/url] of your partner. That is always the right decision. Some fear that halting sexual activity will be harmful to the relationship. We welcome you to read In 1 Corinthians, Paul the apostle encourages singles to get married they were strong sexual urges. Studies are creating on cohabitation and its effect on a successful marriage.

    This phrase has normally been related to: 1 Couples who are living together but aren’t married, 2 Catholics which have been civilly married, But not engaged to be married in the Catholic Church, And 3 Catholics that will, After being wedded in the church, Have separated and remarried civilly although anyone, not just a Catholic, Who is divorced and remarried would get into this same category. Most information I find on this topic is flanked by two people having sex. Love without commitment just isn’t love at all, but it is lust. enhance kind of thinking described in the letter above, Cohabitation is a growing number made to seem normal, And is becoming an alternative choice to marriage. I once counseled a young Christian couple who were boyfriend and special lady and lived together. May it never be so among the Bride of Christ as He desires we live holy lives and this includes being above reproach. Consent could be given in either the future tense or now tense.

    Is Living Together beyond the borders of Marriage Wrong?

    cherished Sir: I do not have trouble with the comments and advice that you have provided. Sixth, Satan can use the person you are managing to tempt you to have sex Prov 1:10 Prov 7:21. This is wild ground to be on and like walking on thin ice, Not knowing when the ice will break away and they’re going to plunge through the deadly, Icy cold rich waters. The couple admits that they are engaging in premarital lovemaking. It doesn’t come all at once with horns blaring and red flags [url=https://ukrainianwomen.home.blog/]ukraine wife[/url] waving. If it’s been a lot of time since your last confession, Your priest can assist you to.

    A betrothal suggestion

    No two people ever work so intently, hand in hand with God himself, As when they become co creators with God and bring forth new life into the world. moreover, Christians ought to be taught the Scriptural truth that their bodies and their sexuality do not belong to themselves but to God. A cohabiting couple implicitly communicates that not a single thing wrong breaking God’s law. Just as the Catholic Church has changed the language it uses concerning our Protestant friends and family in the Lord, The church should also change the language it uses concerning couples whose interaction fail to symbolize the fullness of marriage. But what each of us will do or not do does not depend upon the approval or applause of others, Only upon responsibility to God’s original design and Jesus’ way in following it.

    Cohabitation and Church’s helping, Catholic News firm

    What good will following Church’s teachings do for us anyway? Their reasons for doing so are numerous. christians need to trust the Lord to meet their financial needs. your answer should be because living together is an intimate and bonding experience. They were to hand this command down to their children who would hand it down to their children and so on throughout human history. And he walks with us from Nazareth to Calvary to heaven. First, Many unmarried couples who live together often end up having children today, About two in five American kids are born to unmarried couples. type example will they be giving to others? If abstinence is not something they can live with, Then they must seek to get married.

    just what the Bible say about living together before marriage?

    because I million of those 2. on the contrary, This too can be troublesome if and when desire and temptation arise. This means purposely putting yourselves together in a situation where you are alone significant amounts of time, sleeping in the same household hopefully not in the same bed, And may be tempted to engage in intercourse. But your best advise will be to speak to your local priest. Confession is a necessary step if you were cohabiting. We have both agreed that it is advisable to be abstinent. You would have to discuss this with a priest it might need to be made quite clear that you were only making a legal action and not intending to contract the sacrament of matrimony.

    Cohabitation and Church’s instructing, Catholic News department

    You are being very short sighted rushing into some quickie wedding and failing to pass through proper marriage preparation and marriage in the Catholic Church. this is not even to mention the joy that awaits couples who make this sacrifice because of true love. As Jesus taught by invite to follow his teaching and commands, So too the church teaches by call to her sons and daughters to follow the teachings of the church. Sex is a wonderful privilege that comes with great responsibility. It is a fearful thing to class the hands of the living God. what have you learned about yourselves as a couple and as individuals? The Church should not invent laws. We began by staling that the choice to love is the basis of the sacrament of matrimony.

    Is It OK for christians to Live Together Before Marriage

    That total physical self giving might be a lie if it were not the sign and fruit of a total personal self giving. It is clear to me that this is wrong at any point. Implied in that command is the concept that marriage is the only reason a man and woman should live together. May your love for various other always be strong and life giving. We emphasize again that we are focused only on nuptial cohabitation, Cohabitation grounded in the resolve forpersistance to marry. Marriage confirms the mutual commitment and bonding of a man and woman by specifying and guarding certain expectations and projects.

Comments are closed.