KUALA LUMPUR- Bekas Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad mendakwa Perikatan Nasional tidak wujud dan menggelarkan kerajaan pemerintah sekarang adalah Kerajaan Muhyiddin.

Jelasnya, Perikatan Nasional tidak pernah didaftarkan semasa Muhyiddin dilantik sebagai Perdana Menteri kelapan.

“Rakan dalam perikatan ini isytihar mereka bukan anggota dalam kononnya gabungan Parti Perikatan Nasional.

“Mereka hanya benarkan ahli mereka sokong Muhyiddin supaya hasrat Muhyiddin untuk menjatuhkan Pakatan Harapan tercapai.

“Mereka tentukan jumlah wakil rakyat yang sokong Muhyiddin mencukupi,” katanya dalam satu hantaran di blognya hari ini.

Dr. Mahathir juga mendakwa Muhyiddin telah menyogok ketua-ketua bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dengan pelbagai jenis tawaran sama ada wang mahu pun jawatan supaya memberi sokongan kepada beliau.

Bekas Pengerusi Bersatu itu juga mendakwa mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi yang diadakan pada 4 Jun lalu juga tidak sah dari segi perlembagaan parti.

“Dia tidak berkuasa membuat demikian. Sebaliknya ahli Majlis Pimpinan Tertinggi yang baru dilantik yang menyokongnya. Perbuatan ini salah dari segi perlembagaan Bersatu.

“Oleh itu mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi juga tidak sah.

“Ketua-ketua Bahagian yang tidak menerima tawaran jawatan olehnya dipecat. Ini juga salah.

“Kemudian dilantik pengganti dari kalangan ketua-ketua dengan tawaran-tawaran tertentu dan janji untuk memberi duit Kerajaan untuk bantu rakyat melalui pengganti ini. Ini juga salah.

“Untuk Jemaah Menteri ramai dilantik jika terima tawaran darinya supaya sokong. Calon ditanya “apa hendak” dan lantikan dibuat. Jika tidak ada jawatan, cipta jawatan.

“Hampir 2/3 dari ahli dewan yang menyokongnya dilantik sebagai Menteri dan Timbalan Menteri. Yang lain dilantik untuk jadi pengerusi syarikat dan institusi – termasuk mereka yang sedang dihadap ke mahkamah kerana aneka jenis jenayah,” katanya lagi.- MalaysiaGazette

“I

9 Komen

  1. Apa masalah nya. Kalau berdaftar pun kalau perangai macam PH tak ada fardahnya. Merosakan khazanah Melayu dan Islam . Lalau Anwar terus bekerjasama dengan Tun M maka hasilnya nanti Anwar dan PKR akan kena kencing lagi lah dengan si tua pèmbohong ni. BODOH ANWAR NI.

  2. Tiada masalah pun berdaftar ataupun tak ,yang penting rakyat semua dah tahu yang kerajaan PN adalah yang terbaik buat rakyat dan kebanyakan rakyat mahu tolak PH yang dilihat oleh rakyat sebagai kerajaan gagalkerasi….

  3. Kdg2 kita rasa Tun M perkuda PKR n PH utk dia berkuasa. Tp skang ni nampaknya PH yg perkuda Tun M utk attack PN. Semua statement bantai PN or Abah mai dr Tun M. Hat lain dok belakang tepuk tangan tgk saja Tun M main wayang kulit.

  4. Madey, Madey…Pee la belajaq alif ba ta lagi bagus… Boleh jugak belajar ngaji Quran… Buat bekal Akhirat… You know AKHIRAT, YES, AKHIRAT… Hari dimana kita akan mendapat balasan atas apa yg kita lakukan didunia. Ingat ya… AKHIRAT. Yes correct… AKHIRAT

  5. Pi mampos laa ko atuk…PH Plus pun tak berdaftar..ko bkn ahli Bersatu jgn sibuk laaa..pi isi borang DAP

  6. Walaupun tak daftar, prestasinya cukup tinggi dibandingkan dengan kerajaan made.

  7. alaahai si tua kutuk nie,
    ko jela bagus,ko jela baik,ko jela yg pandai,
    org lain semua salah,org lain semua jahat,org lain semua bodoh,
    sial punya tua kutuk,
    xabis2 nak menyusahkan rakyat

  8. Bila la ajal dia ni nak tiba. Tanah kubo tu ggu nak himpit dia. Ni malam jumaat ni mai kita baca yasin fan berdoa dia pendekkaan umok. Menyusahksn orang saja dia si tua kutuk ni.

Comments are closed.