Dr. Mahathir Mohamad

KUALA LUMPUR – Tun Dr Mahathir Mohamad mahu pengundi Chini memilih calob Bebas, Tengku Datuk Zainul Hisham Tengku Hussin.

Bekas Perdana Menteri itu berpendapat, calon berkenaan sesuai Tengdi sana.

“Bersatu tidak mencalonkan sesiapa jadi saya sokong calon ini (Tengku Zainul),” katanya dalam satu rakaman video.

Tengku Zainul merupakan Timbalan Ketua Bahagian Bersatu Pekan bertanding sebagai calon Bebas di Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini.

Bagaimanapun akibat tindakannya, Bersatu telah digugurkan keahliaan dalam Bersatu.

Selain itu, Mahathir juga menasihati pengudi PRK Chini tidak dipengaruhi dengan sogokan mana-mana pihak.

“Jangan beri undi kerana sogokan ia sebabkan kita menghadapi masalah,” ujarnya.- MalaysiaGazette

9 Komen

  1. Jgn terpengaruh dgn sogokan.. dan Jgn terpengaruh dgn pendapat orang.. termasuk lah yg berkata2 tuuu……

  2. Tengku zainul buang masa, tenaga dan wang. Pastinya beliau akan hilang depositnya, lebih baik sedekah wang tersebut ke masjid atsu surau, lebih afdal. Tun M dah tak relevan dlm politik malaysia, undi beliau sama dgn undi DAP, sebuah parti yg sgt anti melayu, anti islam dan anti raja2 melayu. Penjawat awam nyaris hilang pencen angkara kejahatan dan busuk hati DAP kapir harbi lahanat jahanam ini, sudah lupa ke kita wahai rakan2 melayu ku sekalian? Insaf dan tolong sedar diri, melayu akan hilang segalanya jika sanggup gadai maruah dgn bersekongkol dgn PH, yg ditunjanggi oleh DAP lahanat ni!

  3. Semakin meluat dengan perangai mantan PM Dr.Mahathir.Buang masa diusia tua dgn sibuk berpolitik.

  4. Tak kenal lagi ke. Orang tua ini dah hanyut dengan duniawi. Sepatutnya saat macam ini selalu duduk atas tikar sembahyang le banyak2 bertaubat. Pada adatnya dah hujung senja sesangatsangat. Rumah kata pergi kubur kata mari. Apa yang nak dihendak lagi dengan wang yang berbilionbilion dan harta yang menimbunnimbun disana dan disini. Ingatilah Yang Maha Esa itu……..! Nasihat menasihati dan Ingat Mengingati.

  5. Steady TUN… Pengundi Chini patut gunakan kertas undi sebagai tanda protes kpda PN yg bersekongkol klepto sbgai ketua… Katskn tidak pada rasuah… Sokonglh pd yg berintegriti spt calon Chini nih…hanya pengundi tiada iman yg akn menyokong perasuah penymun hrta negara.. Say no to BN

  6. Kepada pengundi cinii undilah yg ada parti,jgn undi bebas tak kemanapun,biar atok aja yg sokong,tak relevan dah

Comments are closed.