Md Rayhan Kabir

PETALING JAYA – Lelaki warganegara Bangladesh yang ditemubual agensi berita, Al Jazeera dalam dokumentari tentang pendatang asing 101 East : Locked Up in Malaysia’s Lockdown’┬ásudah ditahan Janatan Imigresen Malaysia (JOM).

Penahanan Md Rayhan Kabir, 25, disahkan Ketua Pengarah JIM, Khairul Dzaimee Daud, lapor Harian Metro.

Md Rayhan dikatakan ditahan ketika bersembunyi di sebuah kondominium di Jalan Pahang, Kuala Lumpur hasil risikan JIM.

Rayhan diburu pihak berkuasa selepas mendakwa pendatang asing dianiaya semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan baru-baru ini.

Dokumentari yang berdurasi 25 minit 50 saat itu dikritik rakyat Malaysia memandangkan ia mengecam layanan kerajaan terhadap pendatang tanpa izin ketika negara melaksanakan langkah-langkah penularan Covid-19.

5 Komen

  1. Hukum dia dulu..pastu halau!! Dan haramkan dia jejak di negaraku yang tercinta ini Malaysis… Spesis mcm tu tak layak jejak disini .. Kalau dia menceroboh..tembak je dengan sanapang gajah!! X sedar diri!!

  2. Atas sebab keselamatan, sila hantar dia balik ke Bangladesh. Kerajaan Malaysia mempunyai hak mutlak untuk tidak melanjutkan visa sesiapa sekali pun tanpa memberi apa apa sebab.
    Kerajaan Malaysia juga boleh dan mempunyai hak mutlak utk membatalkan operasi mana mana syarikat kewartawanan tanpa memberikan sebarang sebab.

  3. Perangai kebanyakan PATI Bangladesh dan Rohingya ini sama saja , beri betis hendah paha. Tidak reti bersyukur.

  4. Padan muka jahanam ni. Datang ke tanah ini, makan minum selesa, lagi nak buat fitnah! Nyah jugak kepada PATI2 yang tak sedar diri, tak sedar di untung.

    Tahniah Kerajaan Malaysia hari ini!

Comments are closed.