Dr. Mohd Khairuddin Aman Razali

KUALA LUMPUR – Tony Pua sepatutnya merasa malu kerana berkawan dengan seseorang yang sudah dihukum oleh mahkamah sebanyak dua kali, kata Ahli Parlimen Kuala Nerus, Datuk Dr. Mohd Khairuddin Aman Razali.

Beliau berkata, tuduhan Ahli Parlimen Damansara dari DAP itu terhadap beberapa pemimpin Pas berkunjung ke rumah bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak malam kelmarin, ibarat kata dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih.

“Saya tidak mahu mengulas sangat mengenai politik tetapi apabila Tony Pua secara kurang ajar melabelkan Tok Guru (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) dan pimpinan Pas berkawan dengan penjenayah dan memalukan, saya ingin peringatkan dia, yang juga berkawan dengan seseorang yang sudah dihukum oleh mahkamah sebanyak dua kali dan telah dipenjarakan dua kali kemudian diberi pengampunan dan sekarang menjadi Ahli Parlimen dan rakan sekutu kuat Tony Pua and the gang.

“Kalau guna neraca yang sama, Tony Pua tak rasa malu ke? Atau dia akan jawab, itu pendakwaan dan jenayah politik!.

“Untuk rekod, Pas sebagai rakan, tetap memberi sokongan moral kepada beliau (Najib) sepanjang tempoh hukuman,” katanya yang dipetik dari hantaran Facebooknya, semalam.

Tony Pua dalam hantaran Facebooknya menulis, ini dia, persahabatan karib antara penjenayah terbesar negara (dan terkenal antarabangsa), Najib dengan pemimpin-pemimpin parti berdasarkan agama. Kononnya parti ini menegakkan keadilan, akhlak dan alim. Langsung tak malu.

“Apakah mesej yang nak disampaikan kepada rakyat Malaysia, terutamanya anak muda kita? Bahawa, salahguna kuasa, pcah amanah, pengubahan wang haram dan rasuah adalah semua OK?,” kata bekas Pengerusi DAP Selangor itu merujuk kunjung Abdul Hadi dan beberapa pemimpin Pas ke rumah Najib.

Pemimpin Pas itu hadir memberi sokongan kepada Najib di kediamannya selepas Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta atas kesalahan guna kuasa.

Pemimpin Pas yang hadir itu termasuk Abdul Hadi dan Timbalannya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man selain Dr. Mohd Khairuddin dan Setiausaha Pas Pusat, Datuk Takiyuddin Hassan.

Menurut Dr. Mohd Khairuddin yang juga Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, pimpinan Pas tetap memberikan sokongan moral kepada Najib untuk mendapatkan pengadilan di mahkamah seterusnya sebagaimana diperuntukkan oleh undang-undang. – MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN:

Najib anggap pemimpin Pas sahabat sejati

11 Komen

  1. Tak pyh nk lyan sgt org gila tu..ckp kat dia jaga tu gabungan ph tu elok2 ya..jgn sampai ph sabah jatuh sudah lh ya…itu lh dap..dulu jadi kerjaan mcn tak cerdit, jadi pbkng bru nak cerdit, tapi tak cerdit juga..

  2. DAP cina kapir haprak , jgn ada sorang pun pengundi melayu islam mengundi DAP atau parti yg menyokong PH. Biar PH dianggotai oleh golongan mata sepet sahaja.

  3. sejarah tidak boleh dilupakan…..TGHH orang pertama yang memberi sokongan pada malam pertama anwarun ditangkap atas tuduhan MELIWAT dan SALAHGUNA KUASA…Malahan TGHH telah menerbitkan buku QAZAF dan meminta rakyat bertenang sehingga mahkamah dapati anwarun itu bersalah…..tetapi ada pihak yang wujudkan REFORMASI JALANAN utk keadilan…tetapi sekarang jadi REFOR BASI bila anwarun sanggup jilat MUNTAH MAHATHIR kerana terperdaya GILA KUASA jadi PM lantaran SANGGUP KHIANAT REFORMASI RAKYAT padanya.

  4. Orang Melayu tetap unggul! Ada adab dan ada adat ,ada susila…ada kasih sayang, hormat menghormati !

  5. DAP mana tahu malu punya parti.. Berapa lama mereka berkawan dgn kaki liwat,kaki kencing, kaki belit rakyat, kaki penipu tiada pulak mereka sedar yang mereka juga sama dengan yang mereka kawan…. Cina sepet perosak negara

  6. DAP selalu tuduh terlebih dulu orang lain bersalah sebelum diri sendiri kena tuduh. LGE tuduh UMNO/BN rompak GST sebelum orang lain tuduh dia pegelap terowong dasar laut.

  7. Tony….better u shut up ur shitmouth!
    Since ur in dap@comunist until now…ur statement always like bullshit.

    Nothing and nothing…still blame and blaming. This PRU15 all Malaysian make sure this Tony “comunist” Puaka will lost the “kerusi” !!

  8. Tony Pua ibarat meludah di langit terkena muka sendiri, apa yang kata oleh Tony Pua perlu ditegur dari PKR, kerana sebelum ini pun pemimpin PAS pernah berkunjung jumpa Anwar apabila mahkamah mensabitkan Anwar bersalah. Adakah perkara sebelum ini yang PAS lakukan di katakan tidak malu juga.

Comments are closed.