Pau Torres.

LONDON – Hasrat Manchester United untuk mendapat Pau Torres bakal menemui jalan buntu apabila dikejutkan dengan berita Villarreal telah menaikkan harga perpindahan untuk pemain pertahanan itu pada musim panas ini.

Torres adalah produk dari akademi Villarreal dan mula terlibat dalam pasukan utama Villarreal musim ini setelah penampilan cemerlang musim lalu ketika dipinjamkan ke Malaga.

Pemain berusia 23 tahun itu terus mengulangi kejayaannya di Villarreal apabila menunjukkan prestasi hebat ketika mengawal benteng The Yellow Submarine sekaligus memikat kelab-besar seperti Barcelona dan United.

Menurut Sport Witness, menyedari pertahanan tengah itu menjadi sasaran dua kelab teratas dunia, Villarreal telah membuat keputusan untuk menaikkan harga jualan untuk Torres.

Menurut laporan itu, Villarreal dikatakan enggan menjual Torres pada musim panas ini dan berusaha menghilangkan minat Barcelona dan United untuk pemain pertahanan ini dengan menaikkan harga.

Pada awalnya, yuran perpindahan Toress hanya €50 juta namun Villarreal  telah menaikkan jumlah itu menjadi €65 juta. – MalaysiaGazette