Messi

MADRID – Barcelona tidak akan menyerah kalah dalam situasi tidak menentu melibatkan masa depan Lionel Messi yang masih belum memperbaharui kontrak bersama kelab tersebut.

Namun kejutan besar diberikan untuk the Catalans apabila Inter Milan dilaporkan sanggup menawarkan kontrak mega empat tahun bernilai 236 juta pound untuk superstar Argentina itu.

Pun begitu, Ketua Pegawai Eksekutif Barcelona, Giuseppe Marotta yang tidak mahu menyerahkan kalah dalam soal Messi mendakwa berita itu hanya bersifat fantasi dan Messi akan bersara bersama the Catalans.

Messi kini berdepan situasi tidak menentu bersama pengurus pasukan selepas pasukannya mengharungi dan menamatkan saingan La Liga dalam keadaan hambar musim ini.

Mereka kehilangan gelaran La Liga kepada seterusnya Real Madrid selain gagal meraih kemenangan dalam lebih separuh perlawanan di tempat lawan.

Ia mengakibatkan perang mulut dan ketegangan antara beberapa pemain profesional jurulatih pasukan membabitkan kaedah dan strategi taktikal atas padang.

Rentetan itu Messi tidak bersedia untuk bersetuju dengan perbincangan mengenai kontraknya bersama kelab itu.

Messi juga kecewa dengan prestasi pasukan sebagai pasukan lemah di bawah pengurusan Giuseppe Marotta.

Ia sekaligus menarik perhatian kelab elit Eropah yang cuba mengambil kesempatan memujuk pemain itu meninggalkan Nou Camp.

Messi masih berbaki kontrak setahun bersama Barcelona dan boleh meninggalkan kelab itu secara percuma tanpa sebarang klausa pelepasan.

Inter Milan dikatakan berada di hadapan untuk mengikat khidmat pemain tersebut.

Laporan di Itali mendakwa Inter bersedia menyediakan kontrak bernilai 44 juta pound setahun untuk Messi.

Ronaldo ini menerima gaji sekitar 31 juta pound setahun bersama Juventus di Serie A.-MalaysiaGazette