Tunku Ismail Sultan Ibrahim Regent of Johor HSI Sultan ismail hospital pregnant woman give birth alone Crown Prince of Johor Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim
Tunku Ismail Sultan Ibrahim

KUALA LUMPUR – Tunku Mahkota Johor berharap kebijaksanaan Raja-Raja Melayu untuk menjaga kestabilan negara serta melindungi daripada ancaman orang-orang yang tamak dan menggilai kuasa demi kepentingan peribadi.

Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata, sistem beraja yang mana Raja-Raja Melayu menjadi penting untuk berfungsi memberi kelebihan semak dan imbang dalam pentadbiran negara.

“Situasi sekarang adalah petunjuk jelas yang menunjukkan apa yang akan berlaku bila kuasa mentadbir diberikan sepenuhnya kepada orang-orang politik sahaja.

“Di dalam situasi hari ini apa yang paling penting adalah kebajikan rakyat harus sentiasa diutamakan dan pemulihan ekonomi dapat terus bergerak dengan lancar.

“Semoga Allah memberkati kebijaksanaan Raja-Raja Melayu untuk menjaga kestabilan negara dan melindungi negara daripada ancaman orang-orang yang tamak dan menggilakan kuasa demi kepentingan peribadi.

“Inilah pentingnya sistem beraja di mana Raja-Raja Melayu berfungsi memberi kelebihan “check & balance” dalam pentadbiran negara. Doa dan harapan saya adalah Kestabilan. Semoga Allah sentiasa memberkati Raja-Raja Melayu,” katanya pada hantaran Facebook miliknya di sini hari ini. – MalaysiaGazette

11 Komen

  1. ANWAR MUNAFIK Pernah membuat kenyataan bahawa Sultan JOHOR telah bersetuju dia jadi PM…kesan ORANG GILA bila MASUK BAKUL ANGKAT SENDIRI….teringat SANDIWARA MATA LEBAM dan diracun serta tindakan Langkah Kajang dn Port Dckson yang memaksa kekosongan kerusi MP dan ADUN

  2. betul tu..terutamanya orang tua gila kuasa tuu….x habis2 menyusahkan kerajaan…mngkin dia berasa negara masih memerlukan pemikiran nya lg….

  3. Saya punya komen, mengharapkan yang terbaik untuk semua, semoga Malaysia menjadi negara yang makmur dan semua penduduk di Malaysia berasa aman damai.

    Sekiranya, ada dikalangan rakyat, yang membuat huru hara, menghina agama islam, raja-raja Melayu, sila ambil tindakan tegas. Jangan biar rakyat berketurunan Melayu membuat undang-undang sendiri.

    Salam bahagia. Terima kasih.

  4. Sape baru2 ni kata cukup majoriti utk tubuh kerajaan? sape lak buat usul tidak percaya? bukan ke pembangkang, Datuk Que? Atau Datuk Que nak ke QUebur dah nyanyuk?

  5. Betul tu.
    #abahkenaletakhawatanlah
    Bila majlis raja-raja Melayu tolak usul abah & menteri kabinet.
    Lagipun rakyat yg bagi mandat pada PRU 14 lepas pada ph bukan pn.
    Jadi doa rakyat yg dikhianati telah didengar oleh Allah….
    Maka pentadbiran abah selalu bercelaru.
    Masalah negara bertambah berat.
    Ekonomi merundum
    Pengangguran bertambah.
    Wabak covid menjadi lebih besar.

    Takkan abah nak pertahankan jawatan.
    Jadi lebih baik letak jawatan secara terhormat daripada nanti dinyahkan oleh undi tak percaya.

  6. Sampai sekarang,hanya tan sri vigneswaran saja yang berbunyi agar d kembalikan kuasa raja2 melayu yg telah di robek oleh mahathir laknatullah,.sedangkan pemimpin melayu lain tak ada pon bersuara ke arah itu..
    Jadi sini boleh nampak,ahli politik melayu takut check & balance dalam urusan negara pada raja2 melayu dan tentunya YDPA..Aku cabar pemimpin melayu islam dari UMNO(BN),PAS,PUTRA N NGO2 MELAYU,JIKA KAMU SEMUA IKHLAS MAHU JAGA RAKYAT,KEMBALIKAN KUASA RAJA2 MELAYU DAN YDPA.JIKA TIDAK,KAMU TAK ADA BEZANYA NGAN MAHATHIR LAKNATULLAH PENYAMUN HARTA,DUIT RAKYAT N NEGARA.
    JIKA PERASAN,MAHATHIR,DAIM N KRONI2 LAKNATULLAH MEREKA INI BUAT KEJE MENYAMUN NI SEMUA SELEPAS D MAHATHIR LUCUTKAN 4 PERKARA KUASA RAJA2 MELAYU..
    AKU CABAR PEMIMPIN MELAYU LAW KAMU SEMUA BUKAN LAKNAT PADA BANGSA SEPERTI MADEY,DAIM DAN RAMAI LAGI,KEMBALIKAN HAK RAJA2 MELAYU SEKARANG…

  7. What TMJ says is true. I agree with him 100%. May God save Malaysia and its beautiful people from the evils of PH.

  8. Agak agaklah kalau PH yang masih lagi memerintah, covid ni boleh selesai ke?
    Mahathir sayang dengan pelancung Cina yang datang Malaysia. Sebab tu visa pelancung Cina mudah tidak seperti negara lain. Masa yang sama yang datang 40 orang yang balik 10 orang je. 30 orang lagi hilang tampa dikesan.
    Baru baru ni Polis dapat mengesan 60 orang warga Cina di Putra Jaya kerana bergiat dalam aktiviti perjudian dalam talian. Itu yang dapat dikesan, yang tak dapat dikesan berapa ribu lagi yang ada.
    Sampai masa piliharaya nanti tahu tahu Melayu tewas, kaum Cina tetiba aje lebih ramai.
    Memanglah ini adalah buruk sangka, tetapi tidak mustahil……fikir fikirkan lah wahai bangsa ku, jangan sampai negara tergadai, hanya kita menang sorak je.

Comments are closed.