Datuk Dr Hasan Mohamad Ali.

KUALA LUMPUR – Bekas wakil rakyat Pas, Datuk Dr. Hasan Mohamad Ali positif Covid-19 dan dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Beliau dimasukkan ke HKL pada 21 Januari lalu.

“Hari ini hari yang kelima saya menerima rawatan Covid-19 di HKL. Diharapkan fasa-fasa berikutnya Allah memberi kemudahan dan keringanan kepada saya.

“Saya cuba melakukan yang terbaik dari segi rawatan dan amalan kejiwaan agar Allah SWT mencurahkan rahmat dan rahim-NYA kepada saya dan juga anggota keluarga terdekat yang telah dijangkiti,” katanya dalam Facebooknya hari ini.

Selain daripada usaha secara perubatan moden, Hasan juga memberikan penekanan istimewa kepada unsur-unsur kejiwaan yang termasuk di dalamnya Qiyamulail, Zikir Munajat dan Tilawah Quran.

“Usaha saya mungkin terbatas. Sebab itu saya memerlukan doa dan munajat dari semua yang pernah mengenali atau tidak mengenali saya secara dekat. Mungkin saudara saudari tidak keberatan untuk mengkhususkan doa kesembuhan kepada saya dan keluarga terdekat dalam amalan-amalan kejiwaan yang diusahakan,” katanya yang juga bekas Exco kerajaan Selangor dan pakar motivasi.

Hasan juga mengucapkan terima kasih kepada mereka yang mendoakannya berharap ia diperkenankan Allah.- MalaysiaGazette