Petugas hospital, Dr. Fadhli Suhaimi berpakaian lengkap Powered Air-Purifying Respirator (PAPR) memeriksa alat bantuan pernafasan terhadap pesakit Covid-19 yang berada dalam Unit Rawatan Rapi (ICU) di Hospital Kuala Lumpur, Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 21 MEI 2020.

KUALA LUMPUR – Buat pertama kalinya kes baharu positif Covid-19 melepasi paras 5,000 kes apabila sebanyak 5,725 kes direkodkan hari ini dengan 16 lagi kematian menjadikan jumlah keseluruhan 733 pesakit meninggal dunia setakat ini.

Perkembangan harian kes Covid-19 hari ini juga menyaksikan sebanyak 301 pesakit pula sedang dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) dan Selangor kekal negeri tertinggi merekodkan kes baharu iaitu 3,126 kes.

Berita lanjut menyusul. – MalaysiaGazette

1 Komen

  1. MAJLIS TERTINGGI P unah H arapan sentiasa MENYALAK Kerajaan gagal menangani pandemik …yang ASAL tidak dibendung 22 bulan mereka… kerana EGO dan pelbagai alasan dari DOKTOR2 mereka….DR WAN AZIZAH …COVID jauh dari negara CINA….DR ZULKIFLY Tiada perlu disekat pelancong CINA…kita mampu mengatasinya….DR MAHATHIR…Kita tidak akan KUARANTIN macam kandang lembu…SELANGORKU sendiri setiap hari CATAT KES TERTINGGI…mau BONGKAK lagi dengan ALLAH……bahkan mereka SANGGUP menghasut dan menderhaka YDPA atas perintah DARURAT

Comments are closed.