Dua unit kediaman di sebuah kondominium yang dijilat api dalam satu kebakaran di Bukit OUG Condo, Bandar Bukit Jalil hari ini.

KUALA LUMPUR – Dua unit kediaman di sebuah kondominium terbakar dalam kejadian di Bukit OUG Condo, Jalan 4/155 Bandar Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Menurut Komander Operasi Kanan, Pegawai Bomba Mohamad Hafidz Yaacob, pihaknya menerima panggilan kecemasan melalui talian MERS pada pukul 9.14 malam sebelum mengejarkan anggota ke lokasi kejadian.

“Sebanyak empat jentera telah digerakkan lokasi bersama sebuah lori tangki serta kekuatan seramai 45 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bukit Jalil, BBP Jalan Hang Tuah, BBP Sri Petaling dan BBP Seputeh bagi melakukan pemadaman.”

“Setibanya jentera di lokasi kejadian pada jam 9.23 malam mendapati berlaku kebakaran membabitkan dua unit kondominium di tingkat 12.”

“Anggaran kemusnahan rumah pertama terbakar sekitar 90 peratus manakala rumah kedua pula terbakar 60 peratus,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Rumah pertama terbakar 90 peratus. Sumber BOMBA

Mohamad Hafidz berkata tindakan operasi pemadaman kebakaran telah dilakukan dengan menggunakan ‘teknik attacking’ dan ‘offensive fire figthing’.

“Kebakaran dapat dikawal pada jam 10.10 malam dan berjaya dipadamkan sepenuhnya pada jam 10.30 malam.”

“Bagaimanapun, tiada mangsa yang terlibat dan punca kebakaran masih dalam siasatan,” jelasnya. – MalaysiaGazette