Azisman Alias turun meninjau SJR di Bukit Raja, Klang untuk memastikan pematuhan SOP PKP 3.0 sentiasa terlaksana secara sepenuhnya hari ini.

KUALA LUMPUR – Jumlah kenderaan berada di jalan raya di seluruh negara berkurangan secara drastik berikutan pelaksanaan Sekatan Jalan Raya (SJR) Printah Kawalan Pergerakan 3.0 sejak semalam.

Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Bukit Aman, Deputi Komisioner Datuk Azisman Alias berkata, aliran trafik juga terkawal dan berjalan lancar.

“Aliran trafik seluruh negara berjalan lancar, contoh seperti lawatan saya tengahari tadi di dua sekatan jalan raya yang kebiasaan sibuk dan sesak sebelum ini” katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau yakin rakyat akan terus mengekalkan tahap pematuhan itu demi menjamin keselamatan diri dan keluarga.

Terdahulu Azizman mengadakan pemantauan di SJR Plaza Tol Bukit Raja menghala ke Kuala Lumpur dan juga SJR di Batu 134 Jalan Kapar dan pekan Kapar.

Operasi berkenaan disertai Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Nurulhuda Mohd Salleh dan juga Ketua Pengarah Penguatkuasa JSPT Bukit Aman, Superintendan Bakri Zainal Abidin pada hari pertama sambutan Aidilfitri.

Katanya, sesi lawatan tersebut berjalan lancar dan disusuli dengan pemberian cenderahati dan bekalan minuman kepada petugas. – MalaysiaGazette