Tangkap layar menunjukkan seorang lelaki memberi minuman keras kepada bayinya sendiri.

BALIK PULAU –  Polis Daerah Barat Daya menjalankan siasatan berhubung rakaman video menunjukkan seorang bayi diberi minumaman alkohol yang tular di media sosial hari ini.

Difahamkan kejadian itu berlaku di sebuah flat di Teluk Bahang di sini.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Kamarul Rizal Jenal berkata, pihaknya menerima laporan berhubung insiden tersebut.

Kamarul Rizal.

“Siasatan sedang dijalankan termasuk mengesan suspek yang terlibat,” katanya ketika dihubungi MalaysiaGazette hari ini.

Sementara itu, Ketua Pergerakan Anti Arak Murah, David Marshel menggesa pihak polis mengambil tindakan sewajarnya ke atas individu yang memberikan minuman keras kepada bayi tersebut.

“Berikutan insiden ini satu laporan polis telah dibuat bagi meminta pihak polis siasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya di bawah peruntukan undang-undang.

“Perbuatan yang kutuk ini harus dihentikan dan bayi ini juga perlu dijauhkan dari lelaki yang tak tanggungjawab,” katanya hari ini.

Tambah David, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat perlu mengambil tindakan segera termasuk membuat ujian darah terhadap bayi itu bagi memastikan tidak terdedah dengan kandungan alkohol.

Terdahulu tular satu rakaman video berdurasi 30 saat menunjukkan seorang lelaki memberikan minuman keras kepada seorang bayi.- MalaysiaGazette