S.A Vigneswaran

KUALA LUMPUR – MIC mengucapkan tahniah kepada Datuk Seri Ismail Sabri yang baharu dilantik sebagai Perdana Menteri ke-9 hari ini.

Kata Presidennya, Tan Sri SA Vigneswaran, pihaknya berharap pelantikan Ismail Sabri akan membawa lebih banyak manfaat pada masa ini.

Jelas Vigneswaran yang juga mantan Yang DiPertua Dewan Negara, titah Agong untuk menangani pandemik perlu menjadi keutamaan.

“Tahniah kita ucapkan kepada Datuk Seri Ismail Sabri. Semoga beliau mampu memikul tanggungjawab cukup besar dalam mengemudi negara keluar dari pandemik Covid-19 yang masih lagi terus menghantui kita.

“Pada masa sama kita terutamanya dalam MIC sangat berharap usaha-usaha perangi Covid-19 akan diteruskan dan diperhebatkan. Apapun, yang penting adalah rakyat dan apa yang sedang didepani oleh mereka ketika ini,” katanya.

Terdahulu Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan Ismail Sabri dilantik sebagai Perdana Menteri yang baharu.

Perkara itu dimaklumkan oleh Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Datuk Indera Ahmad Fadil Shamsuddin dalam kenyataan hari ini. -MalaysiaGazette