Jovian Mandagie.

KUALA LUMPUR – Menantu kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob iaitu Datuk Jovian Mandagie menafikan beliau menggunakan helikopter milik kerajaan untuk kegunaan peribadi bagi menyelamatkan diri daripada terkandas akibat banjir.

Menerusi hantaran di Instagram rasminya, Jovian yang juga pereka fesyen menjelaskan, beliau tidak akan sesekali menggunakan harta benda yang bukan miliknya selain menganggap tuduhan terbabit merupakan fitnah.

“Isu helikopter, tak perlu dipanjangkan. Bukan nak menunjuk, kalau nak menunjuk saya dah ‘posing’ dan buat video serta bergambar sakan.

“Siapa yang kenal saya, mereka tahu saya bukan seperti itu. Saya tak guna aset kerajaan, Lillahi Taala. Tak mungkin saya akan guna benda yang bukan hak saya.

“Kalau awak tak suka saya, jangan ikuti saja (di media sosial). Lebih baik bantu negara daripada terus menghentam perkara yang tidak betul terhadap saya.

“Terdapat banyak lagi perkara yang perlu dilaksanakan untuk membantu rakyat di luar sana. Betul orang memang tengah sengsara, kalau nak sertai turun padang agihkan makanan ‘roger’ saya,” katanya.

Terdahulu Jovian mendakwa difitnah apabila dikatakan menaiki helikopter kerana status sebagai menantu kepada Perdana Menteri.

Disebabkan itu, Jovian juga dikatakan mendapat akses mudah untuk menyelamatkan diri daripada terkandas akibat banjir yang berlaku di Lembah Klang ketika ini. – MalaysiaGazette