discharged acquitted Ku Nan Tengku Adnan Tengku Mansor free conviction Tadmansori Holdings Aset Kayamas Chai Kin Kong corruption conviction
Tengku Adnan Tengku Mansor

KUALA LUMPUR – UMNO menolak dakwaan negatif terhadap parti itu dan Barisan Nasional (BN) berkaitan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor.

Bendahari UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, semua dakwaan negatif itu tidak benar kerana UMNO tetap akur dengan Perlembangaan dan yakin dengan keluhuran undang-undang.

Katanya, usaha memburukkan UMNO dan BN kini semakin rancak bertebaran, terutama menjelang Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.

“Macam-macam dakwaan terhadap UMNO dan BN. Kononnya tamak kuasa, mahu menyusahkan rakyat dan hendak lepaskan ‘kluster mahkamah’.

“Semua dakwaan itu tidak benar. Kita tetap akur dengan Perlembangaan dan yakin dengan keluhuran undang-undang,” katanya menerusi hantaran Facebooknya, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas dakwaan seorang pemimpin Pas, kononnya UMNO seperti kembali dirasuk sifat asalnya, iaitu tamak kuasa dan rakuskan kerusi apabila menawarkan empat kerusi kepada parti itu sekiranya mahu bekerjasama dalam PRN Johor.

Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Mokhtar Senik itu dilaporkan mendakwa, kemenangan UMNO dalam beberapa siri pilihan raya kecil sebelum ini juga hasil bantuan dan pertolongan Pas.

Menurut Tengku Adnan, PRN Johor ini adalah peluang untuk rakyat menentukan pemimpin sebenar berdasarkan kepada pentadbiran kerajaan negeri yang lalu iaitu antara BN sebelum PRU14 kemudian PH, PN dan kembali semula kepada BN.

Katanya, mandat sepenuhnya penting bagi meneruskan pentadbiran dalam kerajaan negeri kerana itu UMNO dan BN kembalikan kuasa kepada rakyat melalui PRN.

“Biarlah rakyat memilih dan mana-mana parti politik yang berhasrat untuk bertanding, tunggulah pengumuman dari SPR nanti,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Putrajaya berkata, UMNO dan BN mahukan kerajaan yang stabil iaitu mempunyai mandat penuh secara demokrasi kerana akan dapat merencana usaha pembangunan dan kemajuan secara mutlak tanpa berdepan dengan tentangan ideologi berbeza pihak lain.

Tengku Adnan turut meminta semua pihak berfikir secara rasional, bukan terpengaruh dengan agenda jahat untuk memburukkan UMNO dan BN. – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.