Prime Minister, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob at the launch of Keluarga Malaysia Keluarga Sejahtera Book Launch at the Putrajaya International Convention Centre. PIX: AMIRUL SHAUFIQ / MalaysiaGazette / 22 APRIL 2022
Prime Minister, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob at the launch of Keluarga Malaysia Keluarga Sejahtera Book Launch at the Putrajaya International Convention Centre. PIX: AMIRUL SHAUFIQ / MalaysiaGazette / 22 APRIL 2022. Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hadir pada Majlis Pelancaran Buku Keluarga Malaysia Keluarga Sejahtera di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya. Foto AMIRUL SHAUFIQ, 22 APRIL 2022

PUTRAJAYA – Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob tidak dapat mengesahkan sama ada dokumen Pasl Laks yang tersebar itu betul atau tidak.

“Kita tak tahu sama ada dokumen itu (Pas Leaks) betul atau tidak betul,” katanya yang juga Perdana Menteri ketika ditemui media selepas program Townhall dan pelancaran Buku Keluarga Malaysia Sejahtera di Pusat Konvensyen Antarabangsa Purtajaya (PICC) hari ini.

Rabu lalu, tular dalam media sosial beberapa keratan minit mesyuarat dan agenda parti itu yang mana tercatat beberapa pelan atau gerak kerja untuk menjatuhkan UMNO serta Barisan Nasional (BN) ketika ini.

Beberapa nama pemimpin politik besar yang terlibat dalam plot menjatuh dan mengucar-kacirkan UMNO ketika ini yang mana melibatkan juga beberapa pemimpin kanan parti berkenaan.

Dokumen itu sangat mengejutkan kerana ia terbukti beberapa pemimpin Perikatan Nasional (PN) dan BN didakwa cuba mengambil kesempatan untuk kepentingan politik masing-masing termasuk mencampuri urusan mahkamah.

Sebelum ini, Naib Presiden Pas, Dr. Ahmad Samsuri dalam kenyataannya menganggap dokumen itu sebagai ‘sampah’ dan menzahirkan rasa hairan kerana ada pihak yang percaya dokumen tersebut sebagai sesuatu yang benar. – MalaysiaGazette