Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani . Foto HAZROL ZAINAL, 08 NOVEMBER 2021.

KUALA LUMPUR – Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman telah diarahkan untuk menjalankan siasatan terhadap ancaman yang diterima Ketua Hakim Negara, Tun Tengku Maimun Tuan Mat di dalam media sosial sejak tengah malam tadi.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani bagaimanapun berkata, pihaknya tidak menerima sebarang laporan berkaitan ancaman itu.

“Polis tidak bertolak ansur dengan apa jua perkara yang membabitkan isu keselamatan dan ketenteraman awam yang boleh menganggu-gugat keamanan dan ketenteraman awam,” katanya ketika dihubungi sambil menambah siasatan turut membabitkan Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) D5.

Terdahulu, tular mesej pengguna Facebook bernama Apiez Bond berbunyi: “Hakim Maimum janganlah jatuhkan hukuman pada orang yang tak bersalah, silap-silap pembunuh upahan cari kamu dan bunuh kamu.. yang salah patut dihukum yang tak salah harus dibebaskan dengan keadilan, peguam Najib nak beri analisis dokumen itu supaya kamu dapat bezakan mana yang salah dan mana yang tidak salah badan kehakiman dan AGC perlu dibersihkan segera.

“Ini adalah konspirasi politik dan keadilan..,b ebaskan najib segera daripada semua pertuduhan palsu yang dibuat oleh PH, hentikanlah kezaliman,” menurut hantaran itu. – MalaysiaGazette