Shahril Hamdan
Shahril Hamdan

KUALA LUMPUR – Sudah-sudahlah menyindir Datuk Seri Najib Razak dan keluarganya atas apa yang dilalui oleh bekas perdana menteri itu.

Ketua Penerangan UMNO, Shahril Sufian Hamdan berkata, tiada siapa memaksa orang menyukai Najib tapi apa keperluannya meraikan kejatuhan orang.

“Jadi kalau tak suka Najib, tiada siapa paksa suka.

“Tapi untuk mentertawakan beliau. Mentertawakan penyokong dan keluarga beliau. Memperlekeh orang yang simpati. Bergembira dan meraikan atas kejatuhan orang lain. Apa keperluan?

“Beliau telah disabit dan menjalani hukuman. Sudahlah,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Shahril berharap mereka yang merasakan segala senarai jasa dan pencapaian Najib itu terpadam didoakan akan terbuka hati bukan hanya melihat yang buruk tetapi juga mengiktiraf legasi positif seorang bekas Perdana Menteri.

“Tidak juga sesiapa paksa untuk melawan atau campur tangan keputusan mahkamah. Macam mana tiada siapa termasuk Najib pernah minta lawan keputusan PRU-14.

“Tidak juga sesiapa minta susun rusuhan atau demonstrasi. Sama seperti PRU-14.

“Orang lain kita tidak tahu. Tapi kalau UMNO dan pemimpinnya, akan cuba, berhujah dan bersaing dalam gelanggang dan dalam sistem. Andai tewas, tidak pun minta meruntuhkan sistem itu,” katanya lagi.- MalaysiaGazette