Wan Muhamad Ridhwan Wan Ab. Rahman

KOTA BHARU – Wira Putra Kelantan menasihatkan anggota Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Mohd Puad Zarkashi supaya lebih matang dalam membuat kenyataan politik, sesuai dengan dirinya yang sudah memasuki era veteran.

Ketuanya, Wan Muhamad Ridhwan Wan Ab. Rahman berkata, kenyataan beliau itu sejak kebekalangan ini sangat memalukan generasi muda terutama yang baharu menceburkan diri dalam politik.

“Kita tahu beliau cuba untuk menjadi hero, tetapi membuat kenyataan bersifat kebudak-budakan dan langsung tidak boleh dijadikan contoh, sangat memalukan diri sendiri, termasuk partinya.

“Sebagai veteran dan tidak lagi mendapat tempat dalam partinya sendiri, buatlah kenyataan politik yang boleh memperkasakan jati diri dan parti, bukan mempersendakan minda serta akal pemikiran rakyat.

“Tambahan pula siapa Mohd Puad yang membuat kenyataan menyamakan Gerakan Tanah Air (GTA) dengan Janji 100 Hari Pakatan Harapan (PH)?,” soal beliau dalam kenyataannya, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Mohd Puad yang menyifatkan GTA sama taraf dengan Janji 100 Hari yang diperkenalkan PH ketika menjadi kerajaan.

Mohd Puad dilaporkan berkata, sebenarnya GTA adalah hala tuju Tun Dr. Mahathir Mohamad, bukan hala tuju gerakan itu seperti yang diumumkan bekas Perdana Menteri itu semalam.

Katanya, terlalu panjang untuk diulas, tetapi boleh disimpulkan ianya ‘sama taraf’ dengan Janji 100 Hari PH yang tipu dan gagal.

Menurut Wan Muhamad Ridhwan, yang pasti jika GTA menang dan berjaya mentadbir kerajaan, dalam tempoh 100 hari atau lebih, tidak akan ada pemimpinnya didakwa di mahkamah atas salah laku kuasa, rasuah dan penyelewengan.

Malah, katanya, lewat melaksanakan janji dalam tempoh 100 hari sebenarnya lebih baik daripada cepat menunaikan janji, tetapi dengan cara menyakau dan mencuri wang rakyat.

“Adalah lebih baik Mohd Paud bersifat istiqamah, tenang dan banyak berzikir, banyakkan solat hajat memohon Allah agar diampunkan segala dosa pemimpin UMNO yang sedang didakwa di mahkamah.

“GTA baharu saja ditubuhkan dan belum lagi mendapat kelulusan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (RoS), tetapi sudah dikira hebat apabila mendapat perhatian pemimpin UMNO,” katanya. – MalaysiaGazette