Casemiro. Foto Forbes.com

LONDON – Legenda Manchester United, Paul Scholes berpendapat Casemiro sepatutnya sudah mendapat peluang untuk diletakkan dalam barisan utama kelab itu.

Bekas pemain tengah United itu juga percaya pemain antarabangsa akan kelihatan hebat jika dia bermain bersama rakan senegaranya, Fred dan Scott McTominay.

“Saya sentiasa akan melihat posisi tengah mereka di mana itu sentiasa menjadi persoalan besar.

“Jika Casemiro bermain, saya rasa dia memerlukan seseorang untuk berada di sebelahnya dan dia bermain untuk Real Madrid selama bertahun-tahun dengan corak tiga pemain tengah.

“Namun diakui dia tidaklah mempunyai kaki yang hebat tetapi dia boleh mengawal permainan, mempunyai ketenangan, bermain secara santai dan mempunyai bakat untuk menjadi kapten namun dia memerlukan Fred atau McTominay.

“Mungkin komposisi bahagian tengah mereka dalam perlawanan bertemu Everton ialah Casemiro, Fred dan McTominay serta Eriksen juga mungkin boleh bermain. Tetapi pada perlawanan Ahad ini, sudah tiba masanya untuk Bruno (Fernandes) berehat,” katanya kepada BT Sports.

Sejak kebelakangan ini terdapat khabar angin yang cuba merosakkan hubungan Casemiro dan kelab Manchester United mengenai masa depannya di dalam skuad bimbingan Erik Ten Hag.

Melalui berita yang dipetik oleh CaughtOffside, dia ‘menyesali’ tindakannya berhijrah ke Old Trafford dari Real Madrid pada jendela perpindahan musim panas lalu. – Agensi