Mohd Puad Zarkashi waris sultan sulu ventilator keadilan najib sistem rahmah
Mohd. Puad Zarkashi

KUALA LUMPUR – Perikatan Nasional didakwa sudah ketandusan idea pada Pilihan Raya Umum Ke-15 sehinggakan cuti umum menang pun hendak dimasukkan dalam manifesto.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zakarshi juga mendakwa PN tidak yakin untuk menang kerana tidak lagi berani berjanji bulan bintang.

“Takut backfire macam PRU ke-14,” katanya dalam hantaran di Facebook.

Tidak seperti manifesto Barisan Nasional (BN) yang menawarkan penyelesaian nasional yang komprehensif berdasarkan kepada ‘Kestabilan dan kemakmuran,” ujarnya.

Dua hari lalu, Pengerusinya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, beliau akan mengisytiharkan cuti umum sekiranya memenangi PRU15.

Cuti umum itu adalah pada 20 November (Ahad) bagi Kedah, Kelantan, Terengganu dan Johor dan 21 November (Isnin) bagi negeri lain.- MalaysiaGazette

“Tawaran ini tiada dalam Tawaran PN Best. Saya tahu keinginan rakyat untuk mengundi amat tinggi. Ini termasuk pengundi luar yang terpaksa mengundi di kampung halaman atau di tempat lain daripada tempat tinggal mereka.

“Jadi saya nak umumkan, jika PN menang dalam pilihan raya pada hari Sabtu 19 November nanti, kita akan isytihar cuti umum pada hari Ahad bagi negeri Kedah, Kelantan, Terengganu dan Johor, manakala hari Isnin bagi negeri-negeri lain,” katanya ketika mengumumkan pelancaran Tawaran PN Best di Shah Alam baru-baru ini. – MalaysiaGazette