Plaza Tol Jalan Duta

KUALA LUMPUR – Aliran trafik di Plaza Tol Jalan Duta menghala ke utara kelihatan lengang dengan tiada pertambahan jumlah kenderaan yang ketara.

Tinjauan MalaysiaGazette sehingga jam 3 petang hari ini mendapati, keadaan itu berbeza dengan Plaza Tol Gombak yang masih sesak ketika ini.

Difahamkan, ramai warga kota merancang perjalanan untuk bergerak ke arah utara lebih awal susulan terdapat kesesakan luar biasa di beberapa kawasan bermula seawal jam 9 pagi di Rawang Selatan ke Tanjung Malim.

Ia juga dapat dilihat melalui kesesakan hampir 10 kilometer di antara Terowong Menora ke Kuala Kangsar kira-kira jam 9.45 pagi tadi disebabkan kerja-kerja pengalihan kemalangan di Kilometer 255.7 membabitkan sebuah lori.

Perkara itu dimaklumkan pengendali Lebuhraya Utara-Selatan, PLUS Malaysia Berhad (PLUS) dalam perkongsian di akaun Twitter PLUSTrafik.

Di Plaza Tol Gombak, warga kota yang dalam perjalanan menghala ke Pantai Timur masih lagi berhadapan dengan pergerakan trafik yang perlahan.

Perkongsian terkini oleh Lebuhraya Pantai Timur (LPT) di alaun Twitter LPTTrafik memaklumkan, kesesakan hampir 10 kilometer dilaporkan sebelum tiba di Plaza Tol Gombak susulan pertambahan kenderaan. – MalaysiaGazette