TikToker Saifuddin pengundi muda
Khairil Nizam Khirudin

KUALA LUMPUR – Pas mengecam sekeras-kerasnya tindakan segelintir pihak tertentu yang didakwa melakukan intimidasi politik dan membuli pemilik-pemilik akaun TikTok atau TikToker yang mengkritik kerajaan.

Ketua Penerangan Pas, Khairil Nizam Khirudin berkata, perbuatan itu adalah tidak bermoral dan bercanggah dengan hak berpolitik serta kebebasan bersuara yang sering diagungkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pakatan Harapan (PH) sebelum ini.

“Disebabkan pemilik-pemilik akaun TikTok ini dilihat berpengaruh dan lantang, mereka telah diasak dan ditakutkan oleh pihak tersebut.

“Tidak sekadar itu, pemilik-pemilik akaun TikTok ini dibuli dan diugut oleh penyokong-penyokong PH.

“Ini adalah satu tindakan yang tidak bertamadun dan tiada adab serta memburukkan lunas demokrasi negara kita,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Beliau menambah, Pas mendesak agar tindakan lebih profesional diambil jika pemilik-pemilik akaun TikTok berkenaan didapati melanggar undang-undang.

Khairil Nizam mendakwa, Pas percaya ancaman itu dipengaruhi oleh segelintir ahli politik PH yang tidak senang dengan gelombang yang dicetuskan Perikatan Nasional (PN) sejak Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

“Jangan baling batu sembunyi tangan dan menjadi dalang sebenar terhadap perkara ini.

“Malaysia Madani tiada tempat untuk ahli politik yang berfikiran sempit dan berjiwa kecil,” jelasnya. – MalaysiaGazette

2 Komen

  1. lebai.. kalu kene batang hidung hang.. lain pulak nadanyer.. almaklumlah.. nk pilihanraya ni.. tunjuk2 la keperihatinan dlm semua benda

    • jangan lupa 22 bulan….isu bendera terbalik lagu negaraku diubah abu komunis Chin Peng dibawa balik dan didaulatkan melayu PKR dan PanKHIANAT….ARAK FEST…KEPALA BABI DICAMPAK DALAM SURAU MASJID PENCEN DIHAPUSKAN PENJAWAT AWAM dikurangkan…status ISLAM dan Bumiputera DALAM ic DIHAPUSKAN sebagainya….

      .maka berkatalah UMNOngok sekarang YES DAPIGS YES ANWAR….ANWAR DAN ZAHID MUNAFIK akan pertahankan ini semua pandangan peribadi….2 BULAN sudah macam isu2 panas RASIS

Comments are closed.