Seorang mangsa terselamat manakala seorang lagi masih dikhuatiri tertimbus dalam satu kejadian tanah runtuh di kuari di Bandar Saujana Putra, Kuala Langat dekat sini hari ini .

KUALA LUMPUR – Seorang mangsa terselamat manakala seorang lagi masih dikhuatiri tertimbus dalam satu kejadian tanah runtuh di kuari di Bandar Saujana Putra, Kuala Langat dekat sini hari ini .

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Ahmad Mukhlis Mokhtar berkata, pihaknya menerima Panggilan mengenai kejadian tanah runtuh itu pada jam 4.32 petang tadi.

Bertindak atas panggilan kecemasan itu sepasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Teluk Panglima Garang telah digerakkan ke lokasi tanah runtuh itu.

“Sejurus tiba di lokasi pukul 4.54 petang tadi pemerhatian mendapati kejadian berlaku di Soring Energy Tanjung Kuari.

“Kejadian tanah runtuh itu melibatkan pada kedalaman empat kaki di kawasan kuari tersebut,”  katanya dalam kenyataan petang ini.

Tambah Ahmad Mukhlis, pemeriksaan mendapati, pada awalnya, dua mangsa lelaki warga tempatan berusia 30-an dilaporkan tertimbus dalam runtuhan itu.

“Bagaimanapun seorang berjaya dikeluarkan oleh orang awam sebelum bomba tiba ke lokasi dan dihantar ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.

“Manakala seorang lagi mangsa masih tertimbus dalam runtuhan tanah itu dan anggota bomba sedang berusaha untuk mencari dan mengeluarkan mangsa kedua itu,” katanya. – MalaysiaGazette