Kerjasama antara Eskayvie dan Cell Tissue Technology menjanjikan inovasi kepada pengguna.

KUALA LUMPUR – Eskayvie Sdn. Bhd menjalinkan kerjasama dengan Cell Tissue Technology Sdn. Bhd. untuk mejalankan penyelidikan bersama dalam bidang kecantikan dan kesihatan kulit menerusi jumlah pelaburan bernilai RM52 juta.

Ketua Pegawai Eksekutif Eskayvie, Dr Syid Ayob Syid Mustafa Al-Qudri, ia merupakan kerjasama ulung dalam industri kecantikan itu melibatkan penyelidikan strategik dan menggabungkan pengetahuan saintifik mendalam syarikt mengenai kesihatan holistik serta kepakaran penyelidikan dan pembangunan Cell Tissue Technology untuk membangunkan teknologi sel stem berpaten iaitu Collagen Inducing Growth Factors (CIGF).

“Menerusi teknologi ini, ia dapat membantu meningkatkan faktor penumbuhan sel baru dan kolagen untuk kesihatan kulit serta menggalakkan kesan regenerasi kulit untuk mengatasi kedutan, pigmentasi, jerawat dan jeragat.

“Teknologi ini juga dapat membantu kesan mencerahkan, meningkatkan kelembapan di dalam kulit, perlindungan antioksidan dan kesan anti-penuaan.

“Malah teknologi ini juga mampu memberi kesan pemulihan yang signifikan disebabkan oleh UVB di mana kami komited melabur RM2 juta untuk memulakan penyelidikan bersama dengan rakan penyelidik kami dan memperuntukan sebanyak RM50 juta secara keseluruhannya selama tiga tahun untuk memasarkan teknologi ini bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di pasaran luar negara,” katanya dalam satu kenyataan.

Eskayvie bakal melancarkan rangkaian produk menerusi teknologi paten CIGF™ di bawah jenama Amarra.

Mengulas lanjut, Syid Ayob berkata, kerjasama antara Eskayvie dan Cell Tissue Technology menjanjikan inovasi kepada pengguna untuk mengkaji dan menghasilkan penemuaan terbaru mengenai kesihatan kulit.

Sementara itu, Pengarah Urusan, Cell Tissue Technology, Dr Khairul Idzwan Baharin berkata, teknologi yang akan digunakan dapat membantu meningkatkan faktor penumbuhan sel baru dan  kolagen untuk kesihatan kulit.

“Kami dapat mengkaji dan menghasilkan penemuaan terbaru mengenai kesihatan kulit sekaligus membantu pengguna menjaga dan mengekalkan kesihatan kulit dengan lebih berkesan.

“Sasaran kami agar pembangunan teknologi CIGF ini memberi manfaatnya dapat disebarkan ke pasaran lebih besar” katanya lanjut.

“Sasaran kami agar pembangunan teknologi ini memberi manfaatnya dapat disebarkan ke pasaran lebih besar” katanya. – MalaysiaGazette