Fadzli Mohamad Kamal

KUANTAN – Tindakan mencerca pemimpin Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail dengan gelaran kasar perlu dihakis.

Exco Komunikasi dan Multimedia, Belia, Sukan dan Badan-badan Bukan Kerajaan Pahang, Fadzli Mohamad Kamal berkata, perbuatan tersebut masih dilakukan dan terbaru berkaitan penyiaran siaran Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pahang secara langsung.

”Pemuda Pas ada mengeluarkan kenyataan provokasi berbunyi kalau MB  (Menteri Besar) Pahang anak jantan, buatlah siaran langsung dan ucapan tersebut dilihat  kasar.

”Ia bukanlah kali pertama dilakukan oleh pemuda Pas Pahang, bukan juga kali kedua, tetapi sudah banyak kali oleh pemuda Pas Pahang,” katanya pada persidangan Dewan Undangan Negeri  (DUN) Pahang, di sini, hari ini.

Menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dong itu, siaran langsung persidangan DUN Pahang tidak dilaksanakan berikutan provokasi dan tekanan melampau daripada pembangkang.

Sementara itu, Wan Rosdy berkata, tiada siaran langsung persidangan DUN akan datang jika pembangkang menyerangnya. – MalaysiaGazette