Reaksi Azmin ketika disambut sebilangan ADUN kerajaan negeri Selangor di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA)

KUALA LUMPUR – Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali melahirkan keyakinan terhadap barisan Ahli Dewan Undangan (ADUN) kerajaan negeri itu apabila melihat perpaduan yang ditunjukkan oleh mereka.

Keyakinan Azmin timbul tatkala desas desus timbul apabila ada ura-ura beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR akan melompat parti dan membolehkan Barisan Nasional (BN) dan Pas mengambil alih negeri itu dan membentuk kerajaan campuran.

“Alhamdulillah, tiba di KLIA dan disambut oleh ADUN Negeri Selangor dari PKR, Pas, DAP dan PAN (Parti Amanan Negara).

“Perpaduan dan ukhwah ADUN Negeri Selangor terus utuh. Fokus laksanakan mandat rakyat,” demikian katanya dalam Twitter beliau sebaik tiba di perkarangan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sebentar tadi.

Terdahulu beberapa ADUN antaranya Exco Infrastruktur, Kemudahan Awam, Industri Asas Tani merangkap ADUN Taman Templer, Zaidy Talib; Setiausaha Pas Selangor yang juga ADUN Paya Jaras; Khairuddin Othman; Timbalan Speaker Selangor yang juga ADUN Bangi, Shafie Ngah dan ADUN Meru, Dr. Rani Othman.

Malah ADUN Batu Tiga Rodziah Ismail dan ADUN Kota Anggerik, Yaakob Sapari turut hadir yang sebelum ini dikatakan akan melompat parti. -MalaysiaGazette.