Ismail Mina

KUALA LUMPUR – Rakyat negara ini khususnya kaum Melayu harus terus mempertahankan Perlembangaan Persekutuan yang telah dipegang negara ini sejak merdeka.

Itu gesaan Pengerusi Gabungan Pembela Ummah (Ummah), Ismail Mina kepada pihak-pihak yang tidak bersyukur dengan apa yang telah dikecapi dengan adanya perlembagaan di negara ini.

“Didalam konteks Perlembagaan, ummah akan menjadi tunjang dan teras dalam memastikan agama Islam sebagai agama negara terjamin, kukuh dan utuh.

“Kalau tidak setuju dengan Perlembagaan, cari negara lain yang sesuai dengan mereka, kalau tidak suka dadah, pergi cari negara yang boleh toleransi dengan dadah,” katanya dalam ucapan perasmian Konvensyen Bangkit Ummah di Pust Islam hari ini.

Justeru itu, kaum Melayu perlu ke hadapan dalam mempertahankan Perlembangaan Persekutuan yang jelas memberikan keadilan kepada semua kaum serta hak kebebasan beragama di negara ini, kata Ismail.

“Kami menyeru rakyat supaya memelihara dan menghormati Perlembagaan Persekutuan, segala percubaan untuk beri taksiran atau untuk kelirukan serta mengubahnya wajib ditentang,” katanya lagi. -MalaysiaGazete.