Ismail Sabri Yaakob

KUALA LUMPUR- Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri menjelaskan, sidang media yang dilakukannya setiap hari bertujuan memaklumkan maklumat-maklumat mengenai perkembangan bukan kesihatan Covid-19 di negara ini.

Ini termasuk jumlah tangkapan individu yang ingkar Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan dan juga pendatang asing tanpa izin (PATI).

“Beliau pembangkang, memang kerjanya membangkang sahajalah.

“Saya buat sidang media ini untuk memaklumkan perkembangan terkini Covid-19 (bukan kesihatan), Ketua Pengarah Kesihatan maklumkan mengenai bab kesihatan melalui sidang media beliau.

“Rakyat hendak tahu perkembangan terkini dan apabila kita umumkan berapa ramai tangkapan ingkar PKP atau PATI, orang ramai tahu kerajaan serius.

“Kalau tidak diumumkan, rakyat cakap tiada penguatkuasaan.

“Saya bukan buat sidang media untuk tayang kabinet kerana ia memang sudah ada di Kementerian Pertahanan ini bersama barang-barang yang telah diletakkan di situ.

“Biarlah ia (barang-barang) di situ,” katanya ketika diminta menjawab satu ciapan Ahli Parlimen DAP, Hannah Yeoh, semalam.

Hannah berkata, Ismail Sabri tidak perlu membuat sidang media setiap hari semata-mata untuk menayang barang-barang di kabinet beliau atau baju yang dipakainya semasa sesi sidang media.

Katanya lagi, sidang media sepatutnya dilakukan sekiranya ada pengumuman penting sahaja.

Sejak mengadakan sidang media di kediaman beliau dan di Kementerian Pertahanan, kabinet hiasan yang menjadi latar belakang sidang media Ismail Sabri telah menarik perhatian warga net.

Malah ramai yang berjenaka dengan menggunakan ruang komen semasa siaran langsung itu untuk mengadakan bidaan olok-olok kepada barangan yang dipamerkan di kabinet berkenaan. -MalaysiaGazette

2 Komen

  1. Sekalipun anda telah melakukan terbaik , anda tidak akan dapat memuaskan hati semua orang !Komen yang baik jadi tauladan, yang buruk dan keji itu anggaplah sebagai guruan budak nakal. Maafkan lah.

  2. Komen hanah adelah komen kebudak budakan, tiade kualiri dan langsong tidak relevan, malah mempamirkan sikap cemburu, pemikiran yg cetek (sapwrt biase!!!) Dan tidak fokus kpd isu ancaman covid19 bencane yg melandu negare. Ape yg penting kpd beliau adelah servival politik party DAP dgn tuduhan x berasas, mungkin DAP tsrlalu desperate skg.

Comments are closed.