Mohamad sabu
Mohamad Sabu

KUALA LUMPUR – Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu berkata, pengisytiharan darurat yang dicadangkan kerajaan adalah untuk mempertahankan kedudukan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri.

Tegasnya, Malaysia sudah ada undang-undang untuk membasmi wabak Covid-19 dengan berkesan tanpa perlu kepada pengisytiharan darurat.

“Beliau dalam keadaan ‘darurat’ untuk mempertahankan kedudukannya sebagai Perdana Menteri.

“Jika alasannya Covid-19, kita sudah ada undang undang sedia ada yang boleh digunakan untuk membasmi wabak ini dengan berkesan, tanpa perlu kepada pengisytiharan darurat kepada negara,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.

Kira-kira jam 4.40 petang tadi, Perdana Menteri bersama menteri-menteri Kabinet yang lain dan Panglima Angkata Tentera Malaysia, Jeneral Tan Sri Affendi Buang memasuki perkarangan Istana Abdul Aziz di Kuantan, Pahang untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong.

Terdahulu, sumber-sumber memberitahu, mesyuarat khas Kabinet hari ini telah bersetuju supaya darurat pentadbiran diisytiharkan bagi membolehkan usaha memerangi Covid-19 diperkasakan.- MalaysiaGazette

5 Komen

  1. Ini olang ngata olang sangat pandai. Suruh jd menteli pun tak boleh cakap english. Haiya.. lugi wa punya undi

  2. Jangan bercakap la sabu..oiii..nampak sangat KEBODOHAN KAMU..
    Tak cukup anak ni pegawai pun dah kantoi..
    Lpeas ni turn kamu..

    Sebab tu kamu n geng2 bangang kamu tu nak sgt ambil kuasa..
    1. Sebab x sempat nak tutup rahsia yg kamu semua byk songlap dlm 22bln .
    2. Sebab tak swmpat Nak ambil duit yg korang dah songlap tu.
    3. Sebab korang semua takut akan didakwa Bila keadaan dah stabil. Tu yg tak henti2 nak kacau kerajaan skrg.
    4. Sbb pak semburit takut kembali ke dalam..

    Jadi cukup2 la nak buat huru hara..bila ada darurat ni harapan rakyat selain Dpt kawal covid19 ni, kami nak jugak geng2 pintu jamban ni dok diam2..Biar kerajaan yg ada ni selamat kan kami bukan sj dr covid tp dr geng2 pintu jamban kamu tu.

  3. Heran betol la mcmna si dungu sampah ni boleh jadi menteri? Dgn x da pelajaran nya… Mmg terok betol org malaysia ni menilai. No komen la bab dia ni.. Mcm down sindrom pon ada org nk

Comments are closed.