Azhari Shaar
Azhari Shaari

PUCHONG – Perobohan gerai Puchong Permai bukan perkara baharu bahkan insiden sama pernah dilakukan pihak berkuasa tempatan (PBT) Selangor di Sekysen 20, Shah Alam sebelum ini.

Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Datuk Azhari Shaari berkata, sepatutnya peniaga dibenarkan terus berniaga apatah lagi ketika rakyat terkesan dengan pandemik Covid-19.

“Hari ini rakyat di bawah dalam keadaan menderita, menjerit nak hidup, berniaga di tepi jalan, yang kena buang kerja.

“Sebelum ini Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri turun padang berjumpa bekas seorang juruterbang terpaksa jual laksa untuk meneruskan hidup.

“Sampai ke tahap itu masyarakat hari ini terkesan dengan Covid-19 dan tidak sesuai melakukan perobohan gerai sedangkan rakyat mencari rezeki untuk meneruskan kelangsungan hidup,” katanya ketika ditemui di Puchong Permai, hari ini.

Azhari juga melahirkan rasa kecewa dengan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor yang mengambil tindakan itu tanpa mengira denyut nadi rakyat yang mengundi mereka sejak tiga penggal lalu.

“Realiti rakyat menderita di bawah Kerajaan PH, perobohan itu sangat zalim, tak berhati perut.

“Mungkin Menteri Besar sendiri tidak pernah rasa keperitan peniaga di bawah ini, cuba lah berniaga pula, bagaimana nak sara keluarga, ada suami dibuang kerja.

“Bagi tapak niaga macam ini asal boleh saja ala kadar dengan tiada infrastruktur hanya bumbung saja, malah dipaksa berkongsi tiga orang, bergilir berniaga,” katanya.

Beliau tidak menolak kemungkinan kiosk Majlis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ) yang saiznya seperti parkir kereta itu akan menjadi projek gajah putih dan tidak berjaya menarik minat peniaga.

“Kalau tak ikhlas jangan buat kiosk ini, sekadar nak menutup kelemahan pentadbiran.

“Biarkan tapak lama kekal dan buat betul-betul dan bangunkan tempat yang lebih baik dan kerajaan pun dapat pendapatan, hasil sewaan dan cukai.

“Saya yakin kiosk ini akan jadi gajah putih tidak akan berjaya kalau kerajaan nak tangani masalah rakyat,” katanya lagi. – MalaysiaGazette

1 Komen

  1. Minta Datuk Bandar MBSJ turun padang la. Bodoh sangat harap macai buat kerja tapi tak tengok hasilnya…

Comments are closed.