Muhd Zamry Abu Samah

KUALA LUMPUR – Richiamo Coffee Sdn. Bhd., pemilik rangkaian kedai kopi premium, memaklumkan Muhd Zamry Abu Samah kini sebagai pemegang saham terbesar di dalam syarikat tersebut selepas dua pemegang saham bersama iaitu Raja Ramilah Begum Raja Mohammad dan Zulkiflee Yusof melepaskan pegangan masing-masing.

Perletakan jawatan dua pemegang saham itu telah menjadikan Mohd Zamry sebagai pemegang saham tunggal terbesar dengan penguasaan kira-kira 80 peratus di dalam Richiamo Coffee.

Bagaimanapun nilai pembelian semula saham kedua-dua mereka itu tidak didedahkan dan perletakan jawatan tersebut berkuatkuasa mulai 31 Januari lalu

Richiamo Coffee yang ditubuhkan pada 2015 merupakan jenama rangkaian kedai kopi premium dan kini telah mempunyai 30 cawangan di seluruh negara dan bakal membuka tujuh lagi cawangan sehingga akhir Februari nanti.

Muhd Zamry sebelum ini merupakan pemain di dalam industri permotoran dan memilik pengalaman lebih 30 tahun di dalam industri tersebut.

Dengan pengalaman di dalam pemasaran dan jualan beliau melihat industri makanan dan minuman yang diterokai sejak 2015 memiliki prospek yang cerah untuk berkembang di dalam dan luar negara.

Beliau ketika ini menjawat jawatan sebagai Pengarah Urusan Kumpulan Richiamo Coffee Sdn Bhd.

Richiamo Coffee berkata, tiada sebarang perubahan di dalam struktur pentadbiran syarikat walaupun kedua-dua pemegang saham itu melepaskan pegangan masing-masing.

Operasi masih berjalan seperti biasa dan ia tidak menganggu sebarang urusan dengan pelbagai pihak sama ada para pelanggan, pihak pembekal dan juga syarikat kewangan.

”Syarikat mengucapkan terima kasih kepada Raja Ilya dan Zulkiflee di atas sumbangan mereka selama lima tahun lalu bagi membangunkan jenama Richiamo Coffee sehingga ke tahap sekarang dan menjadi sebutan serta dikenali ramai,” kata Richiamio Coffee. – MalaysiaGazette