Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berucap pada Perhimpunan Agung Pemuda, Wanita, Putera dan Puteri di Wyndham Hotel Acmar, Klang. Foto HAFIZ SOHAIMI, 02 APRIL 2021

KLANG – Barisan Nasional (BN) akan dapat menerajui semula kerajaan dengan kesepakatan di antara UMNO, MCA dan MIC.

Pengerusi Pemuda Barisan Nasional, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, ketiga-tiga parti ini merupakan salah satu faktor kestabilan negara dapat dikekalkan berpuluh-puluh tahun sebelum ini.

“Bagaimana nak pastikan BN kembali menerajui? Asas parti ini, UMNO, MCA dan MIC ini tunjang yang disepakati oleh nenek moyang kita, jangan kita hancurkan aspirasi mereka, jangan kita lupa hasrat mereka.

“Malaysia ini, inilah model yang kalau kita berjaya pertahan, inilah model yang boleh membawa kestabilan kepada seluruh rakyat,” katanya ketika berucap pada Perhimpunan Agung Pemuda, Wanita, Puteri dan Putera MIC di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Asyraf berkata, menghargai, mengenali dan mengetahui kemahuan rakan selain memahami sensitiviti merupakan model yang dibawa oleh BN sehingga berjaya mengekalkan kestabilan sebelum ini.

“Betul ada orang kata politic based on identity is no longer relevant, bagi saya ia hanya fata morgana, sebab apa? Sebab Tuhan memang menjadikan kita berbilang bangsa

“Perkara paling penting adalah harga antara satu sama lain, kenal antara satu sama lain. Melayu kenal India, India kenal Melayu, Melayu kenal Cina, Cina kenal Melayu. Kenal dalam erti kata kita kenal apa rakan kita suka, apa rakan kita tidak suka. Itulah sebenarnya keunikan masyarakat Malaysia sebab tidak ada di negara lain.

“Kalau kita cari di India nasi goreng sudah tentu tidak ada, roti canai versi Malaysia tidak ada di sana.

“Inilah BN, inilah model kita yang terbukti 60 tahun boleh jamin kestabilan negara,” ujarnya.

Menurut Asyraf, oleh itu pergerakan Pemuda, Wanita, Puteri dan Putera perlu memastikan BN kembali menerajui negara pada PRU akan datang. – MalaysiaGazette

2 Komen

Comments are closed.